سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جزئیات جدید از انفجار نفتکش در بندر جده عربستان +تصاویر و فیلم

مشرق | بین‌الملل، برگزیده | چهارشنبه، 26 آذر 1399 - 23:48
طبق گزارشات، درساعت ۰۰:۴۰ بامداد روز ۱۴ دسامبر، تانکر فرآورده بر BW-Rhine در حال تخلیه محموله گازوئیل بارگیری شده از بندر ینبع (تاریخ ۹ دسامبر) در بندر جده بوده است که هدف حمله قرار میگیرد.
بندر،دسامبر،كشتي،محموله،عربستان،روز،جده،ينبع،سنگاپوري،ميشود، ...

سرویس جهان مشرق _ صبح روز ۱۴ دسامبر، ۲۴ آذرماه جاری رسانه‌های دنیا از وقوع یک انفجار در اسکله بندر جده در ساحل غربی عربستان خبر دادند.
طبق اطلاعات منتشر شده توسط وزارت انرژی عربستان، کشتی محموله بر با نام BW_Rhine متعلق به شرکت سنگاپوری Hafnia مورد حمله‌ گروه ناشناس قرار گرفته و دچار آتش سوزی میشود.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
اگرچه مقامات رسمی سعودی تا کنون از بیان جزئیات کامل این حادثه خودداری کرده‌اند اما برخی کاربران فضای مجازی بر اساس اطلاعات منتشر شده در منابع مختلف جزئیات جالب و نسبتا دقیقی را در خصوص این حادثه تشریح کرده‌اند.
طبق گزارشات، درساعت ۰۰:۴۰ بامداد روز ۱۴ دسامبر، تانکر فرآورده بر BW-Rhine در حال تخلیه محموله گازوئیل بارگیری شده از بندر ینبع (تاریخ ۹ دسامبر) در بندر جده بوده است که هدف حمله قرار میگیرد.
گفتنی است روزانه حدود ۳.۲ میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی تصفیه شده در پالایشگاه های شرق عربستان نظیر بقیق، الخریص و الشیبه از طریق خط لوله جبیل_ینبع به غرب عربستان و بندر ینبع در ساحل دریای سرخ منتقل میشود.
این تانکر پس از بارگیری محموله سوخت، ساعت ۲۰:۲۹ به وقت محلی روز ۹ دسامبر بندر ینبع عربستان را ترک میکند و ساعت ۱۵:۵۳ روز ۱۲ دسامبر وارد منطقه و آبهای بندر جده میشود.
درساعت ۰۰:۴۰ بامداد روز ۱۴ دسامبر و در ساعات پایانی تخلیه محموله گازوئیل، کشتی Bw-Rhine متعلق به شرکت سنگاپوری Hafnia توسط یک قایق انتحاری از سمت چپ در امتداد تانک آب تعادل شماره ۵ هدف قرار گرفته و باعث آسیب رسیدن به تانک محموله شماره ۴ سمت چپ کشتی نیز شده است.
هیچ گزارشی از نشت مواد نفتی و آلودگی دریایی در محیط بندر جده گزارش نشده است و هر ۲۲ خدمه کشتی فوق نیز در سلامت هستند.
در زمان برخورد قایق، چون تانک آب تعادل کشتی با آب دریا پر شده بود به مانند یک شیلد عمل کرده و سطح خسارت را به حداقل میرساند.
در صورتی که حمله در ساعات اولیه تخلیه یعنی بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از حمله فعلی صورت میگرفت کشتی سنگاپوری احتمالا با انفجار و آتش سوزی مهیب و غیر قابل کنترلی روبرو میشد.