خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 20 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سبک جدید آموزش در مدارس علمیه/ امکان تجربه فضای طلبگی فراهم نیست

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 23 آذر 1399 - 10:24
بوشهر - مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به سبک جدید آموزش در مدارس علمیه گفت: در این شرایط که به خاطر کرونا محدودیت‌هایی ایجاد شده، امکان تجربه فضای طلبگی فراهم نیست.
طلاب،مدرسه،حوزه،آموزش،جديدالورود،طلبگي،مباحثه،اساتيد،مدارس،م ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی صبح یکشنبه در نشست پایش و ارزیابی وضعیت طلاب جدیدالورود اظهار داشت: سه ماه از سال تحصیلی جدید گذشته است و در سال جاری طلاب به ویژه طلاب جدیدالورود با سبک آموزش جدیدی در مدارس رو به رو هستند که در سال های پیش بی سابقه بوده است.
وی گفت: یک محور اساسی در حوزه علمیه، بحث تربیت و پرورش اخلاقی طلاب است که لازم است مدیران، کارکنان و اساتید مدرسه در کنار توجه به آموزش های دروس حوزوی به تزکیه و پرورش طلاب توجه ویژه نشان دهند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اهمیت تزکیه و پرورش روحی طلاب خواهر اظهار کرد: آموزشی که بدون تزکیه و پرورش باشد نه تنها برای حوزه مفید نیست بلکه چه بسا مضر نیز باشد.
وی با اشاره به فضای با نشاط مدارس در سال های گذشته گفت: سال‌های پیش طلاب جدیدالورود با ورود به مدرسه با فضایی آکنده از تربیت دینی و اسلامی شاداب که از سوی مدیر، کادر و اساتید مدرسه ایجاد می شد رو به رو می شدند اما در سال تحصیلی جاری به دلیل محدودیت های موجود امکان ایجاد این نوع فضا وجود نداشته و در حال حاضر در مدارس علمیه خواهران امکان تجربه این فضای طلبگی نیست و طلاب در قالب خانواده دوران تحصیل را پشت سر می گذراند.
اسماعیلی بیان کرد: هویت طلبگی فقط با آموزش ایجاد نمی‌شود، هویت طلبگی خود ما در مدرسه‌ای که درس می خواندیم ایجاد می‌شد که مجموعه عوامل مختلف تاثیر گذار بود اخلاق و سعه صدر مدیر، کادر و اساتید و دلسوزی نسبت به عمر طلبه از آن جمله است.
وی افزود: گاهی اوقات در فضای طلبگی ما در قم با بینش و منش خوب طلبه می‌توانستیم تشخیص دهیم این طلبه از کدام مدرسه است.
وی انس مدیر و اساتید با طلاب جدید الورود، حفظ کرامت طلاب، پیگیری و اطلاع رسانی امور آموزشی ایشان همچنین راهنمایی و برگزاری جلسات مهارت افزایی در زمینه مطالعه و مباحثه و مدیریت زمان را از موارد لازم برشمرد.
در ادامه جلسه هر یک از مدارس به ارائه گزارش عملکرد خود در سال تحصیلی جاری پرداخته و مشکلات خود را بیان کردند.
سکینه سالالی معاون آموزش مدیریت استان، به ارائه پیشنهاداتی برای رفع مسائل آموزشی طلاب جدیدالورود پرداخته و گفت: با توجه به عدم حضور طلاب جدید الورود در مدرسه لطفاً قوانین به طور مکرر به آنها تذکر داده شود.
وی گفت: از موارد بسیار مهمی که زیربنای حوزه به حساب می‌آید مباحثه است و مسئولین نسبت به آموزش امر مباحثه طلاب اهتمام ویژه داشته باشند زیرا اصلی‌ترین تفاوت تحصیل در حوزه و دانشگاه امر مباحثه است.