سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برای نخستین بار؛ «دراگون» به طور خودکار کنار ایستگاه فضایی‌بین‌المللی پارک کرد

فارس | دانش و فناوری | سه شنبه، 18 آذر 1399 - 17:14
کپسول باری اسپیس ایکس برای نخستین بار به طور خودکار کنار ایستگاه فضایی بین المللی پارک کرد.
ايستگاه،فضايي،وقت،دراگون

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، کپسول باری اسپیس ایکس به نام دراگون برای نخستین بار به طور خودکار کنار ایستگاه فضایی بین المللی پارک کرد.
به طور معمول فضانوردان با استفاده از بازوی رباتیک «کانادارم۲» کپسول های باری را کنترل و آن را به ایستگاه متصل می کنند.
همچنین این نخستین بار است که دو فضاپیمای دراگون به طور همزمان در ایستگاه فضایی بین المللی هستند.
مأموریت ارسال تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی شش دسامبر ساعت ۱۱:۱۷ به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹:۴۷ به وقت تهران) انجام شد و شب گذشته فضاپیمای دراگون ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۲:۱۰ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.
انتهای پیام/