خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری سلسله جلسات متنا و جهش با هدف تربیت مهندس تراز انقلاب اسلامی

فارس | سیاسی | یکشنبه، 16 آذر 1399 - 10:32
سلسله جلسات تخصصی مهندس تراز نظام اسلامی متنا و جهش به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه ای با رویکرد نقش آفرینی تخصصی در چالش های فعلی کشور و مسائل تولید، اقتصاد، صنعت و تربیت نیروی انسانی مومن برگزار می‌شود.
دانشگاه،حرفه،فني،نظام،جهش،تخصصي،صنعت،اسلامي،سلسله،جلسات،تربي ...

سلسله جلسات تخصصی مهندس تراز نظام اسلامی متنا و جهش به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه ای با رویکرد نقش آفرینی تخصصی در چالش های فعلی کشور و مسائل تولید، اقتصاد، صنعت و تربیت نیروی انسانی مومن برگزار می‌شود.
نصیر منصورزاده عضو شورای تبیین مواضع و شورای مرکزی ستاد راهبری بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس ضمن تبریک ۱۶ آذر و روز دانشجو درباره برگزاری سلسله جلسات متنا و جهش گفت: " تربیت مهندس تراز نظام اسلامی لازمه اش داشتن نظام آموزشی- تربیتی تراز اسلامی است " بر همین اساس ما در بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور برگزاری سلسله جلسات متنا و جهش را با همین هدف برنامه ریزی کردیم.
وی ادامه داد: به حول قوه الهی و طبق چشم انداز ترسیم شده مسیر مطالعات متنا و جهش به طراحی نظام آموزشی- تربیتی صنعت محور جهت تربیت مهندس تراز نظام اسلامی از هنرستان تا پایان تحصیلات دانشگاه فنی و حرفه ای ختم می شوند.
منصورزاده افزود: متاسفانه سیستم آموزشی حاکم بر محصلان دانشگاه فنی و حرفه ای زمینه سازی تحقق رسالت این دانشگاه یعنی تربیت مهندس متخصصِ متعهدِ مومن کاربردی را فراهم نمی کند و مطالبه به حق امروز مقام معظم رهبری از دانشگاه فنی و حرفه ای " تربیت مهندس تراز اسلامی " است که متاسفانه با ریل‌گذاری فعلی این مهم محقق نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای با ساعت ها کار مطالعاتی عملیاتی اقدام به برگزاری سلسله جلسات تخصصی متنا و جهش کرده است که طی این نشست های تخصصی از فعالان عرصه نظام مهندسی و صنعت که در متن کار حضور دارند، نظر خواهیِ تخصصی می شود که ان شاءالله در آینده نه چندان دور بتوانیم منویات مقام معظم رهبری از جمله در حوزه های اقتصاد، تولید و ارتباط دانشگاه و صنعت و نهایتا تربیت پنجه های کارآمد مومن را محقق کنیم.
عضو شورای تبیین مواضع و شورای مرکزی ستاد راهبری بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای افزود: برگزاری سلسله جلسات تخصصی مهندس تراز نظام اسلامی (متنا) و جهش (با محوریت صنعت، موتور پیشران جهش تولید) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای با رویکرد نقش آفرینی تخصصی در چالش های فعلی کشور و مسائل تولید، اقتصاد، صنعت و تربیت نیروی انسانی مومن آغاز شده است و این آغازی است برای شروع یک کارعلمی ملی و بزرگ.
منصورزاده در تببین ساختار سلسله جلسات متنا و جهش خاطر نشان کرد: برگزاری این جلسات در همه استان های کشور به ترتیب استان های مستعد و توانمند پیگیری و اجرا می شود و امیدواریم همه فعالان عرصه نظام مهندسی و حوزه صنعت تجارب ارزنده خود در اختیار نسل جوان مومن قرار دهند.
وی گفت: این سلسله نشست های تخصصی در نهایت به تدوین یک نظام آموزشی منسجم، به روز و مبتنی بر ارتباط صحیح دانشگاه و صنعت منجر خواهد شد که پیگیری اجرا و ابلاغ آن از طریق مجلس شورای اسلامی و نهاد های مربوطه مطالبه خواهد شد،ان شاءالله.
منصورزاده در بیان‌ انتقاد از وضعیت امروزی حاکم بر دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: سیستم فعلی مدیریت حاکم بر دانشگاه فنی و حرفه ای متاسفانه در حاضر از پس مشکلات صنفی و آموزشی درون دانشگاه بر نمی آید و این یک چالش بزرگ برای دانشگاه فنی و حرفه ای و حرکت های علمی بزرگ و تحول محور است.
منصورزاده در ادامه گفت: امیدواریم مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای هرچه زودتر مسائل پیش پا افتاده و دست و پاگیر فعلی را حل کرده و به خیل عظیم دانشجویان انقلابی نخبه و تحول خواه جهت انجام نقش آفرینی های بزرگ در حل چالش های مبتلابه نظام مقدس جمهوری اسلامی بپیوندند.
وی در پایان خطاب به مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: با توجه به عزم جدی تشکل های انقلابی و علمی دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور برای تغییرات تحول خواهانه در این دانشگاه سیستم مدیریت فعلی بهتر است به جای سنگ اندازی، راه حرکت های تحولی و علمی دانشجویان را هموار تر کند، چرا که نسل جوان امروز مدیرانی از جنس خودشان یعنی پرشور،تحولی،با اراده و جهادی می خواهد.
انتهای پیام/