خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

توزیع کارپول در کشور باید هدفمند باشد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 16 آذر 1399 - 02:01
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: فرآیند توزیع کارپول در کشور باید هدفمند باشد تا شاهد کمبود این ماده بی‌حسی نباشیم.
كارپول،كشور،دندانپزشكي،توزيع،بهداشت،ماده،هدفمند،هوشمند

هوشمند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم مدیریت بهتر توزیع کارپول در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر کارپول یا همان ماده بی حسی یکی از خدمات مورد نیاز و ضروری در ارائه خدمات دندانپزشکی محسوب می‌شود، بطوری که ۸۰ درصد از خدمات سلامت دهان و دندان نیازمند کارپول است.
در کشور کمبود کارپول نداریم
او با اشاره به اینکه ماده بی حسی دندانپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر ما دچار کمبود کارپول در کشور نیستیم و خوشبختانه با تلاش دانشمندان ایرانی کارپول در داخل ایران تولید می‌شود.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افزود: اگر در مقطعی از زمان دچار کمبود کارپول در کشور می‌شویم علت اصلی آن عدم توزیع هدفمند در بازار و در بین همکاران دندانپزشک است.
نیازمند توزیع هدفمند و عالمانه کارپول در کشور هستیم و معتقدم که این ماده باید به ترتیب اولویت در مراکز دندانپزشکی کشور توزیع شود.
هوشمند ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ دانشکده دندانپزشکی آموزشی و درمانی در سراسر کشور داریم که خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می‌کنند.
با شیوع بیماری کرونا خدمات اورژانسی دندانپزشکی در مراکز دانشگاهی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت بیان کرد: باید فرآیند توزیع کارپول مورد بازنگری قرار بگیرد تا از ایجاد رانت توسط افراد سودجود در این زمینه جلوگیری شود.
او افزود: اگر توزیع کارپول به درستی و هدفمند در کشور انجام نشود این احتمال وجود دارد که این ماده حیاتی سر از بازار سیاه در آورد و شاهد افزایش قیمت آن باشیم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/