خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درخواست غیرمستقیم ترامپ از فرماندار جورجیا برای لغو نتیجه رأی‌گیری

فارس | بین‌الملل | یکشنبه، 16 آذر 1399 - 01:55
رئیس‌جمهور آمریکا که نتوانست از طریق دادگاه نتیجه رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت جورجیا را باطل کند، از فرماندار این ایالت خواست با تشکیل جلسه ویژه قانون‌گذاری، این کار را برای او انجام دهد.
ايالت،آمريكا،جورجيا،رد،انتخابات،فرماندار،رأي

رئیس‌جمهور آمریکا که نتوانست از طریق دادگاه نتیجه رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت جورجیا را باطل کند، از فرماندار این ایالت خواست با تشکیل جلسه ویژه قانون‌گذاری، این کار را برای او انجام دهد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از رد شدن شکایت ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای ابطال آراء انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت جورجیا از سوی دادگاه، وی دست به دامن فرماندار این ایالت شد.
ترامپ بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر از «برایان کِمپ» فرماندار جورجیا خواست تا با برگزاری جلسه ویژه قانون‌گذاران این ایالت، نتیجه انتخابات در جورجیا را لغو کند.
وی در این پیام در پاسخ به توئیت کِمپ که گفته بود سه بار درخواست وی برای بررسی امضاء برگه‌های آراء رد شده، نوشت: «اما شما هرگز به راستی آزمایی امضاء نرسیدید!
افراد شما، چیزی را که می‌خواهید انجام نمی‌دهند.
آنها چه چیزی را پنها می‌کنند».
رئیس‌جمهور آمریکا با هشتگ زدن کلمه «شفافیت»، ادامه داد:‌ «حداقل فوراََ درخواست برگزاری جلسه ویژه قانون‌گذاری کنید.
آن کار را که می‌توانید به سرعت و فوری انجام دهید».
شامگاه شنبه بود که دادگاه تجدیدنظر فدرال در ایالت جورجیا، درخواست ستاد ترامپ برای ابطال نتایج آرا در این یالت را رد کرد.
(جزئیات بیشتر)
در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است.
طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.
تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.
انتهای پیام/