خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

مشرق | اقتصادی | یکشنبه، 16 آذر 1399 - 01:41
افراد حقیقی امروز ۶۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات و همچنین سهام ایران‌ خودرو بود.
تومان،سهام،حقيقي،افزايش،نماد

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقیقی‌ها امروز حدود ۶۳۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.
ارزش کل معاملات خرد ۱۵۵۹۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۸ درصد یعنی ۱۳۷۱۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۴ درصد از کل معاملات شد.
بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «مواد و محصولات دارویی» و «زراعت و خدمات وابسته» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.
سه نماد «خودرو»، «خبهمن» و «وپارس» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «آریان»، «شستا» و «بپاس» معطوف بود.
مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران‌ خودرو معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سرمایه گذاری پارس آریان با برتری ۵۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.
امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹۵ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۳۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۴۰میلیارد تومان بود.
منبع:اقتصادآنلاین