خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«روز دانشجو» یادآور رشادت دانشجویان در برابر نقشه‌های نظام سلطه

فارس | برگزیده | یکشنبه، 16 آذر 1399 - 01:31
در پیام وزیر علوم آمده است: روز دانشجو، یادآور رشادت و هوشمندی دانشجویان در برابر نقشه‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و نیروهای دست نشانده و وابسته به بیگانگان است.
دانشجويان،روز،دانشجو،دانشگاه،فرهنگي،اجتماعي،پيام،علوم،وزير،ا ...

در پیام وزیر علوم آمده است: روز دانشجو، یادآور رشادت و هوشمندی دانشجویان در برابر نقشه‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و نیروهای دست نشانده و وابسته به بیگانگان است.
به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت روز دانشجو تأکید کرد: علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه، تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.
در متن پیام وزیر علوم آمده است: در تقویم تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران شانزدهم آذر ماه که روز دانشجو نام‌گذاری شده است، جایگاه ممتازی دارد.
این روز یادآور رشادت و هوشمندی دانشجویان در برابر نقشه‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و نیروهای دست نشانده و وابسته به بیگانگان است.
یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو؛ خاصّه به خون خفتن سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ را گرامی داشته و شجاعت و صلابت به یادماندنی شان را به یکایک دانشجویان سرافراز و فرهیخته تبریک می‌گویم.
بی گمان از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تا به امروز فریاد استکبارستیزی و استبداد ستیزی دانشجویان در فضای دانشگاه طنین‌انداز است و دانشجویان همچنان طلایه‌داران آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی هستند.
آنها این حرکت را نه تنها در کنشگری سیاسی و اجتماعی‌شان بلکه در فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود به انحای مختلف نشان داده و آبادانی، آزادی، و استقلال ایران اسلامی را سر لوحه فعالیت و مقصد خود قرار داده‌اند.
در ادامه این پیام آمده است: امروز که استکبار جهانی در قامت جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و ترور دانشمندان هسته‌ای این سرزمین در صدد ایجاد چالش و اختلال است، پیش‌گامی در عرصۀ تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم‌اندازهای علمی و اقتصادی، کسب توانایی بیشتر و افق‌گشایی‌های تازه می‌تواند موجب رونق و نشاط بیشتر شود.
علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه، تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.
نشاط، شادابی و امید در فضای دانشجویی کشور به یمن انگیزه و ارادۀ دانشجویان به‌دست می‌آید و این دو، شرط پویایی و تحرّک دانشگاه برای یافتن راه‌حل بدیع برای پرسش‌ها و مسائل روز جامعه است.
واقعیتی که امکان بازکاوی عالمانه و نیل به حکمروایی مطلوب در ساحت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را در پی خواهد داشت و این مهم جز از مسیر تعامل و تعاطی فکری اصحاب خرد و سیاست حاصل نمی‌شود.
امید است در چارچوب مسؤولیت اجتماعی و نقدِ خردمندانه و منصفانه شاهد ایرانی مستقل و قدرتمند، تأثیرگذار و نقش‌آفرین در حوزه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مبتنی بر ارزش های انسانی و آموزهای اخلاقی و دینی باشیم.
در پیام وزیر علوم تصریح شد: افزون بر این روز دانشجو نه تنها فرصتی است تا دانشجویان حضور مسؤولانه خود را در فضاهای واقعی و مجازی اثبات نمایند و به تماشا بگذارند بلکه امکانی است برای فهم تاریخی فراز و فرود های تاریخ معاصر ایران و بصیرت نسبت به زمانه خود و تکریم مقام تمامی آزادی خواهان و شهیدان که در راه کسب استقلال و عظمت ایران اسلامی از تمام وجود خود مایه گذاشتند.
مجدداً در این روز مبارک یاد و خاطره شهیدان دانشجو را گرامی؛ و از درگاه حق تندرستی، عزّت و سربلندی را برای همه دانشجویان عزیز مسألت دارم.
انتهای پیام/