خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تولیدات 99 درصدی قطعات مونتاژی؛برگ برنده تراکتورسازی کردستان

ایسنا | اقتصادی، استان‌ها | یکشنبه، 16 آذر 1399 - 00:32
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: خط مونتاژ شرکت تراکتورسازی کردستان در سال 1383 در طرح مشترک شرکت تراکتورسازی ایران و کردستان با همت نیروهای جوان و مهندسین کارکشته تراکتورسازی راه‌اندازی شده است.
شركت،كردستان،تراكتورسازي،توليد،تراكتور،كيفيت،انساني،دادگر،مح ...

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: خط مونتاژ شرکت تراکتورسازی کردستان در سال 1383 در طرح مشترک شرکت تراکتورسازی ایران و کردستان با همت نیروهای جوان و مهندسین کارکشته تراکتورسازی راه‌اندازی شده است.
یوسف دادگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ابتدای راه‌اندازی شرکت تراکتور سازی کردستان، تراکتورهای 75 اسب بخار بر روی خط مونتاژ قرار گرفت که بخش عمده‌ای از آن‌ها در وهله اول به دلیل نقشه و تکنولوژی در بدو تاسیس شرکت تراکتور سازی ایران هم هنوز بومی نشده بود و حال با گذشت زمان 99 درصد از قطعات مونتاژی در دل خود مجموعه تراکتور سازی ایران در بین 5 الی 7 کارخانه موجود در این مجموعه تولید شده و قطعات تولیدی، پس از کنترل کیفیت به تراکتورسازی کردستان منتقل و در خط مونتاژ وارد عمل می‌شوند.
وی عنوان کرد: از آنجایی که عمده تراکتورهای شرکت تراکتورسازی کردستان با هدف صادرات از شرکت خارج و تولید می‌شوند، لذا کیفیت محصولات تولیدی، مواد اولیه و نوع محصولاتی که در ساخت دستگاه‌ها به کار برده می‌شود از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
دادگر افزود: سیستم کنترل کیفیت شرکت تراکتور سازی کردستان متشکل از مهندسین و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور است لذا کیفیت بالای تولیدات تراکتورسازی کردستان در کنار قیمت رقابتی آن‌ها را می‌توان از فیدبک بازارهای صادراتی دریافت کرد.
وی اذعان کرد: دومین دستگاه تراکتوری که در این شرکت به بهره‌برداری رسیده است تراکتور جفت دیفرانسیل است که مشتریان ویژه و خاصی را در داخل و در بازارهای صادراتی دارد لذا با توجه به ارتقا کیفیت و ارتقا محصولی شرکت، فقط و فقط با هدف صادرات تولید و در بازار داخلی به فروش نمی‌رسد.
دادگر در خصوص میزان نیروهای انسانی در این شرکت گفت: شرکت تراکتورسازی کردستان متشکل از 110 نفر پرسنل می‌باشد که نسبت صف و ستاد آن بالاتر از استانداردهای جهانی است و کمترین نیروی ستادی در مقابل بیشترین نیروی صفی در حال خدمت‌رسانی در این شرکت هستند.
به گفته مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان، ترکیب نیروی انسانی شرکت تراکتور سازی کردستان هرساله دستخوش تغییرات و ساختار سازمانی آن هرساله آپدیت و بهترین و آخرین متدها را در مدیریت منابع انسانی بکار می‌گیرد و جدای از تولیدات باکیفیت و ارتقاء محصولات خود سعی در رضایت نیروی انسانی خدمات‌رسان در این شرکت دارد.
وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر در کنار کیفیت بالای محصولات به دلیل وجود تحریم‌ها و نقل و انتقالات ارزی صادرات محصولات شرکت به شدت کاهش یافت اما به همت مسئولین حوزه فروش و تولید در سال‌های اخیر با نمودار و شیب مناسب به قدرت گذشته خود بازگشته است.
یوسف دادگر تصریح کرد: تولید روزانه این شرکت در سال 95، تولید روزانه 5 دستگاه بوده و حال در سال جهش تولید میزان تولید روزانه شرکت تراکتورسازی کردستان به 12 عدد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: گرچه این افزایش تولید با افزایش تقاضا همراه بوده است اما در کنار همه این‌ها تامین منابع و نیروی انسانی متخصص، مشکل تامین مواد اولیه با کیفیت و برندهای معتبر از جمله مشکلاتی است که سال‌های سال گریبانگیر این شرکت بوده است؛ اما با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و پیش‌بینی‌های لازم با تولیدات بومی این مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.
دادگر اضافه کرد: در این شرکت در حال حاضر روزانه 12 عدد تراکتور تولید می‌شود و این شرکت قادر است با همین میزان نیروی انسانی تولیدات خود را به 15 عدد در روز ارتقاء دهد و با مرتفع شدن معضلات بازارهای داخلی و تحریم‌ها قادر خواهد بود سالانه 5 هزار دستگاه در 3 شیفت کاری تولید و نیروهای انسانی خود را از 100نفر به 300 نفر ارتقا دهد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت تراکتورسازی کردستان سبب اشتغالزایی غیرمستقیم در استان کردستان شده و توانسته برای حداقل 300 خانوار اشتغال غیرمستقیم اعم از مسائل مالی، بیمه‌ای، آتش‌نشانی، حمل و نقل و ...
ایجاد کند.
دادگر در پایان یادآور شد: عمده‌ترین محصولات این شرکت به دلیل قرابت و نزدیکی با خاک عراق به عراق صادر می‌شود و دومین کشور افغانستان است و صادرات به کشورهای آفریقایی جزو اهداف صادراتی این شرکت است، همچنین سوریه بازار جدیدی برای فروش صادر کردن محصولات تراکتور سازی کردستان است.
انتهای پیام