خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نماینده اهواز: انتقاد می‌کنیم، به شهرداری بر می‌خورد

ایسنا | سیاسی، استان‌ها | یکشنبه، 16 آذر 1399 - 00:32
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع آبگرفتگی مجدد در اهواز، خطاب به شهردار اهواز گفت: در حالی که نمی‌خواستیم در کار شهرداری دخالت کنیم می‌بینیم امروز آبروی ما و شما رفته است.
اهواز،مجلس،شهرداري،شوراي،نماينده،اسلامي،يوسفي،تومان،زمينه،سط ...

ایسنا/خوزستان نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع آبگرفتگی مجدد در اهواز، خطاب به شهردار اهواز گفت: در حالی که نمی‌خواستیم در کار شهرداری دخالت کنیم می‌بینیم امروز آبروی ما و شما رفته است.
مجتبی یوسفی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که امروز (۱۵ آذرماه) با حضور شهردار و نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت آبگرفتگی اهواز پس از بارندگی برگزار شد، با تاکید بر لزوم هم‌افزایی به منظور حل مشکلات اهواز، اظهار کرد: با گذشت دوران خدمات، مردم ما را قضاوت می‌کنند؛ قضاوت در کانال تلگرام یا واتساپ نیست بلکه کف خیابان است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکلات اهواز، افزود: نخستین پیگیری، منجر به عنایت مقام معظم رهبری در بحث فاضلاب بوده است.
این عنایت مقام معظم رهبری تنها شامل فاضلاب اهواز و کوت عبدالله بود و در پی تشکیل جلسه با معاون وزیر نیرو، هفته گذشته شهرهای ویس، ملاثانی و شیبان نیز به این طرح افزوده شدند.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی پیگیر تعیین تکلیف ۳۰۰ هزار نیروی شهرداری‌ها است که در حال پیگیری وضعیت این پرسنل شریف هستیم که با حقوق ناچیز در حال ارائه خدمات هستند البته برخی پرسنل که آسانسوری رشد می‌کنند، در عملکرد دچار مشکل هستند.
وی تصریح کرد: موضوع بعدی در خصوص بند ۹ تبصره ۶ بودجه سال ۹۹ بود که بر اساس ماده ۳۸ مالیات بر ارزش افزوده، تخلف صددرصدی شده بود.
در این تبصره، ۲۵ درصد از منابع آلایندگی شهرداری‌ها به کاهش آلودگی و به محیط زیست داده شده است که در این خصوص، خوزستان بیشترین ضرر را کرد.
با پیگیری‌های انجام‌شده، رای فوریت این ماده را گرفتیم و ۲۵ درصد از منبع شهرداری‌ها برمی‌گردد.
یوسفی با بیان اینکه ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها باید افزایش یابد، افزود: به جد ایستادگی کردیم و گفته‌ایم که منابع توزیع‌شده ارزش افزوده بر اساس عدالت نیست.
مگر می‌شود ارزش افزوده بیشتری کسر شود اما پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر شود؟
اقدامات برای آوردن منابع جدید به شهرداری‌ها نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به وقوع آبگرفتگی مجدد در اهواز، خطاب به شهردار اهواز که در این جلسه حاضر بود، بیان کرد: نمی‌شود سه ماه قبل بگویم نگران اولویت‌بندی در شهر هستم و برخی تلاش کنند با فضاسازی بگویند نماینده چه کار کرده است که در کار شهرداری دخالت می‌کند؟
در حالی که نمی‌خواستیم در کار شهرداری دخالت کنیم می‌بینیم امروز آبروی ما و شما رفته است.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که به شهرداری تذکر دادیم به آبفا هم تذکر داده‌ایم.
کار نماینده مجلس، بعد نظارتی دارد و نیمی از وظایف ما، نظارتی است.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، افزود: در روزی آمدیم کار کنیم که دولت پول ندارد حقوق و دستمزد بدهد.
یوسفی تصریح کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ اهواز را آب گرفت اما در آن شرایط، هنوز اقلیم تغییر نکرده بود و بحث‌ها در زمینه آب‌های سطحی نبود اما از سال ۹۷ به بعد پروژه‌هایی در این زمینه تعریف شد اما چرا پروژه‌ها اجرا نشدند؟
دولت تعهدات قبلی را انجام نمی‌دهد، چه کسی می‌خواهد جواب مردم را بدهد؟
وی بیان کرد: ما همان قدر که از آبفا انتقاد کردیم، از شهرداری هم انتقاد کردیم اما نمی‌دانیم چرا اینقدر به شهرداری برخورد؟
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال برخی نقاط را آب گرفت که سال گذشته دچار آبگرفتگی نمی‌شدند؛ با ۱۲ میلیمتر بارندگی، منطقه سپیدار را آب گرفت، چرا در برخی نقاط پمپ‌ها خراب بودند؟
وی بیان کرد: مردم کارهای انجام‌شده را در روز بحران می‌بینند؛ حالا زندگی مردم زیر فاضلاب رفته است.
یوسفی گفت: ما نمی‌گوییم انجام کارهای دیگر بد بود، اما می‌گوییم امروز نباید شرمنده مردم شویم.
اگر طرح کاملا اجرا می‌شد مشکلات بسیار کمتر بود.
چرا برخی از پروژه‌های طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی، از روز گذشته آغاز شد؟
وی افزود: عنوان می‌شود که امسال آبگرفتگی‌ها ۱۵ درصد کمتر است که تشکر می‌کنیم اما برای مردم چه فرقی می‌کند که ماندآب در یک منطقه هفت روز باشد یا دو روز؟
زندگی آنها زیر فاضلاب رفته است.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال ۹۷ درآمد شهرداری، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود و اکنون به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که ۵۰۰ میلیارد تومان از این میزان نیز اوراق است یعنی افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی در درآمد داشتیم و طبق قاعده باید ۸۰۰ میلیارد تومان از درآمد در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شد اما طبق برآورد شهرداری، حدود ۵۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.
وی افزود: در اسفندماه، اجرای خط الهادی با ۱۸ میلیارد تومان ابلاغ شده بود که ۴۰ روز پس از اولین مناقصه در ۲۰ خردادماه، کمیته فنی برگزار شد و همینطور مراحل طول کشید؛ در حالی که شهرداری می‌توانست دستور ترک تشریفات را بگیرد.
یوسفی در پاسخ به صحبت‌های مطرح‌شده از سوی اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر اهواز در این جلسه مبنی بر اینکه یوسفی پیش از این شهردار یکی از مناطق اهواز بوده است و اکنون نماینده مجلس شده است، گفت: شما دو سال عقب هستید؛ اکنون نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی هستم نه شهردار منطقه.
اکنون هم صحبت‌های مطرح‌شده توسط شما برای من مهم نیست و وظیفه خود را انجام می‌دهم.
وی افزود: باید اولویت‌بندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم باشد.
نمی‌شود نمایندگان مجلس در زمینه اولویت‌بندی‌ها هیچ اظهار نظری نکنند و طبق اولویت‌بندی شهرداری تنها تامین اعتبار را پیگیری کنند.
در اولین بارندگی چنین اتفاقی در سطح شهر اهواز افتاد و نگران بارندگی‌های بعدی هستیم.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام تهاتر از سوی شهرداری برای انجام پروژه‌های عمرانی و با تاکید بر اهمیت رسیدگی به پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی تصریح کرد: همانگونه که برای اجرای پروژه‌های دیگر با واگذاری املاک، کارها را شروع کردید در زمینه آب‌های سطحی هم همین کار را کنید.
اگر بپذیرید که این موضوع اولویت است، برای آب‌های سطحی هم املاک بدهید یا زمین بفروشید.
انتهای پیام