خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

غربالگری کرونای ۲۴ هزار خانوار شهرستان رشت

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 16 آذر 1399 - 00:32
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، از غربالگری حدود ۲۴ هزار خانوار شهرستان رشت در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در شهرستان رشت ۲۱۴ تیم در قالب این طرح ساماندهی شده است.
رشت،طرح،شهرستان،سليماني،شماره،غربالگري،قرنطينه،خانوار،سپاه

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، از غربالگری حدود ۲۴ هزار خانوار شهرستان رشت در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در شهرستان رشت ۲۱۴ تیم در قالب این طرح ساماندهی شده است.
سیداکبر قاسمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بحران کروناویروس و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در پایگاه‌های مقاومت، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در گیلان قرارگاه سلیمانی ها با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری کووید۱۹ آغاز به کار کرد و در شهرستان رشت نیز این طرح با همکاری نیروهای توانمند بسیج و شبکه بهداشت و درمان چند روزی است که فعال می باشد.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه در راستای طرح مذکور در شهرستان رشت ۲۱۴ تیم ساماندهی شده است، گفت: در قالب این طرح ۲۴ هزار خانوار در رشت مورد بازدید و غربالگری قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: در این طرح افراد مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی برای درمان معرفی می شوند.‌ برخی که علائم بیماری دارند، اگر وضعیتشان حاد نباشد در منزل و یا نقاهتگاهایی که برای این طرح تعریف شده به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.
وی با بیان اینکه پنج کمیته تعریف کردیم و یک کمیته مربوط به قرنطینه بیماران است، تصریح کرد: در رشت، هتل المپیک جهت قرنطینه بیماران مشکوک که مکان مناسب ندارند، تعریف و تعیین شده است.
قاسمی با بیان اینکه در طرح مذکور هر پایگاه یک مرکز درمان است، اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی در هر خانواده یک سفیر سلامت تعیین و انتخاب می شود و اگر بیماری برای هر یک از اعضای خانواده مشاهده شد، توسط سفیر سلامت با شماره هایی که در اختیارش قرار داده شده، تماس می گیرد.
وی ادامه داد: شماره ۴۰۳۰ دانشگاه علوم پزشکی و یا شماره های همراه مسئولان پایگاه از جمله شماره های تماسی است که در اختیار سفیران سلامت در خانواده قرار می گیرد.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به تعداد ۲۵۰ هزار خانوار در شهرستان رشت جهت غربالگری، عنوان کرد: این طرح در شهرستان رشت ادامه دارد و تا پایان بازدید همه منازل و خانوارها ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام