خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افتتاح ۱۴۰ پروژه صنعت برق به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 11:41
اردکانیان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ پروژه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در صنعت آب و برق افتتاح شده است.
مگاوات،ظرفيت،نيروگاه،اردكانيان،اضافه،وزير،درصد

به گزارش به گزارش اقتصاد و انرژی خبرنگار
، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح‌های برقی ۳ استان کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزارشد، گفت: امروز ۶ هزار میلیارد تومان طرح‌هایبه عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های کشور در ۳ استان خراسان رضوی، خوزستان و سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.
او ادامه داد: در نیروگاه‌های حرارتی از اوایل انقلاب تا سال ۹۲ چیزی بالغ بر ۶۲ هزار مگاوات ایجاد شد که این بدین معنی است که متوسط سالیانه یک هزار و ۷۷۰ مگاوات در طول ۳۵ سال از نیمه ۹۲ بوده است.
بیشتر بخوانید
اردکانیان تصریح کرد: از سال ۹۲ هم تا پایان دولت دوازدهم ۲۰ هزار مگاوات به این ظرفیت اضافه شده و این بدان معناست که با توجه به امکانات فراهم شده در دوران جنگ اقتصادی ۴۰ درصد افزایش ظرفیت ثبت شده است.
اردکانیان بیان کرد: در سال ۹۹ ظرفیت نیروگاهی ۳۲۰ مگاواتی داریم که در بخش نیروگاه‌های تجدید پذیر هم تا سال ۹۲، ۳ هزار و ۳۷۰ مگاوات ظرفیت جدید بعد از انقلاب ایجاد شد و از سال ۹۲ تا نیمه ۱۴۰۰ هم ۳۲۵ مگاوات به این ظرفیت اضافه می‌شود که سالیانه ۳۸۰ مگاوات است.
او گفت: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حقیقی در کشور نصب و راه اندازی شده است و هم چنین توانسته‌ایم با کمک مردم در تمامی بخش‌ها در سه سال اخیر، نیروگاه مجازی به مدار تولید بیاوریم.
وزیر نیروگاه افزود: به طور کلی این بدین معناست که در سال‌های گذشته بیش از ۵ درصد اوج بار داشتیم یعنی سالی ۳ هزار مگاوات باید اضافه شود که خوشبختانه توانسته‌ایم از این سال‌ها بدون خاموشی عبور کنیم.
وزیر نیرو مطرح کرد: در واقع برای ۳ هزار مگاوات برق باید ۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید با هزینه‌ ۳ میلیارد تومان صرف کرد و خوشبختانه طی دوسال گذشته ۵.۰۲ درصد هم با توجه به صادرات برق صرفه جویی داشته‌ایم.
در حال تکمیل ...