خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مجلس جاده یکطرفه برجام را بست

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 11:41
ساری- مجلس فقط جاده یک طرفه برجام را بست و تصور خروج از برجام، فضاسازی کاذبی است، پس باید روایت دیگری از مصوبه مجلس داشت.
مجلس،مصوبه،دولت،دولتمردان،روايت،المللي،جامعه،ايران،معناست،تد ...

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-غلامرضا شریعتی: سکوت کاندیدای پیروز رقابت‌ها که در برابر هر موضوع کوچک و بزرگی دارای موضعگیری است، و در صدر اخبار رسانه‌های جهان است، به چه معناست؟
جو بایدن نسبت به ترور فخر ایران و اقدام جنون آمیز رژیم صهیونیستی چه واکنشی داشته و محکوم نکردن این اقدام کثیف به چه معناست؟
این سوال را از چه کسی بپرسیم؟
واقعاً حامیان «مذاکره در هر شرایطی»، چه پاسخی دارند، وقتی آنها (سیاستمداران آمریکا) تجسم دو دست یک شیطان هستند؟
تفاوتشان درچیست؟
و اما در رابطه با مصوبه مجلس باید گفت که، به دور از احساسات و از مدت‌ها قبل در خصوص مصوبه دوفوریتی خود، بررسی‌های دقیقی انجام داده و فرصت خوبی برای ابتکار عمل دولت جمهوری اسلامی فراهم کرده تا در جامعه بین المللی با دست بالا، سیاست خارجی اش را پیش ببرد ولیکن اتهام احساسی بودن تصمیم مجلس و تقابل عجیب آنان در برابر مجلس، چه تصویری از ایران در برابر جامعه جهانی ترسیم خواهد کرد؟
سیاست در جهان امروز و در عصر رسانه‌ها، یعنی روایت و " رویارویی روایت‌ها "… مسلماً به جای رویکرد تخاصمی با مجلس و واکنش‌های احساسی برخی دولتمردان به تصمیمات مجلس، دولتمردان می‌توانند حامل یک پیام مهم و راهبردی از این مصوبه مجلس در برخوردهای بین المللی خود باشند.
روی دیگر این مصوبه چیست؟
روایت متفاوت این مصوبه مجلس چه معنایی در خود دارد؟
مجلس فقط جاده یک طرفه برجام را بست و تصور خروج از برجام، فضاسازی کاذبی ست که آنها بهتر از هرکس دیگری می‌دانند.
از طرفی دیگر، روایت مطلوب دولتمردان می‌تواند این باشد که هزینه رفتار جامعه بین الملل (چه ساکتین فعال و چه دول متخاصم) زیاد خواهد بود و هزینه عدم توافق با ایران مقتدر، قطعاً بیشتر خواهد بود.
ه بواقع دولت تدبیر باید با چنین مسئله‌ای کنار بیاید که اولاً این مصوبه مجلس، مصوبه کالاهای معیشتی نبوده که با نگاه خاص خود یا رویکرد جریانی، نسبت به آن واکنش داشته باشد و اصولاً این مسئله را باید پیش از همه چیز بپذیرد که مجلس یازدهم، اهل بی تفاوتی نیست.
دولتی که مجری انتخابات مجلس یازدهم بوده قطعاً باید با چنین مسئله‌ای کنار بیاید که منتخبین ملت، خروجی مکانیسم انتخاباتی هستند که دولت تدبیر مجری آن بوده لذا پایبندی به قواعد بازی، انتظار اصلی ما از دولت است.
دبیر فراکسیون دیپلماسی بین المللی مجلس