خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«تاکایف»: ما مصمم به برگزاری انتخابات شفاف و منصفانه هستیم

فارس | بین‌الملل، بین‌الملل | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 11:32
رئیس جمهور قزاقستان گفت: «نورسلطان»مصمم به برگزاری انتخابات شفاف، منصفانه پارلمانی و شوراهای محلی است.
قزاقستان،پارلماني،جمهور،رئيس،شوراهاي،محلي،انتخابات،سياسي،كشو ...

رئیس جمهور قزاقستان گفت: «نورسلطان»مصمم به برگزاری انتخابات شفاف، منصفانه پارلمانی و شوراهای محلی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در نشست مجازی سازمان پیمان امنیت جمعی با اشاره به انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی در این کشور خاطرنشان کرد که رویدادهای مهم سیاسی به صورت شفاف و عادلانه برگزار خواهند شد.
رئیس جمهور قزاقستان در این مورد گفت: به تمام نیروهای سیاسی این کشور برای آمادگی به انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی وقت کافی داده شده و اصلاحات بی‌سابقه دموکراتیک با هدف توسعه سیستم چند حزبی و رقابت سیاسی، افزایش فعالیت مدنی، مورد اجرا قرار گرفته است.
وی افزود: به طور ویژه در سطح قانون گذاری نهاد مخالفان پارلمانی ثبت و سهمیه 30 درصدی معرفی زنان و جوانان در لیست‌های حزبی محقق شده است.
تاکایف خطاب به شرکت کنندگان این نشست گفت: به حمایت شرکای خود امیدواریم و اعزام ناظران از کشورهای شما و همچنین مجمع پارلمانی جامعه همسود و سازمان پیمان امنیت جمعی را انتظار داریم.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این نشست خاطرنشان کرد که ثبات سیاسی که توسط نخستین رئیس جمهور قزاقستان ایجاد شده و از سوی رئیس جمهور فعلی این کشور به طور بسیار موثر پشتیبانی می‌شود، موفقیت بزرگی است که به تقویت دولت قزاقستان کمک می‌کند.
وی افزود: همه این شرایط مناسب برای پیروزی بر مشکلاتی که امروز کل جهان با آن روبرو است، برای مبارزه موثر با بیماری همه‌گیر کرونا و همچنین توسعه تدریجی در زمینه سیاست اجتماعی و اقتصادی لازم می‌باشد.
انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در قزاقستان 10 ژانویه سال 2021 میلادی برگزار می‌شوند.
انتهای پیام/