خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وعده برق و آب مجانی امروز عملی شد

باشگاه خبرنگاران | استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 11:24
روحانی گفت: صحبت امام(ره) در دوران اول انقلاب که می فرمودند آب و برق مجانی خواهیم داشت، در این دولت عملی خواهد شد.
برق،دولت،مگاوات،خانوار،روحاني،استان،توليد،دوازدهم،رضوي،بلوچستان

رئیس جمهور:
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری رسمی از طرح های ملی وزارت نیرو که به صورت ویدئو کنفرانسی در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی انجام شد، گفت: بسیار خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح ۶ هزار میلیارد تومان طرح های مربوط به برق و توزیع برق در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی باشیم.
او با بیان اینکه صنعت برق چه قدر زیرساخت تولید، تحول و رفاه مردم است، یادآور شد: اگر به سال های قبل مخصوصا در روزهای جنگ تحمیلی برگردیم، روزهایی بود که مردم چند ساعت برق نداشتند، یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که در تابستان قطعی برق نداشتیم یا اگر بوده موارد معدود و کوچکی بوده است.
روحانی با بیان اینکه هر کجا مردم وارد کار شوند و همکاری کنند، به طبع به نتایج فوق العاده دست می یابیم، گفت: در سال های اخیر ما به طور متوسط سالی ۲۵۰۰ مگاوات برق به ظرفیت تولید برق اضافه کردیم در طول این دولت و انشاالله تا پایان این دولت به حدود ۲۰ هزار مگاوات برق جدید و شاید یک مقدار بیشتر خواهیم رسید.
رئیس جمهور ادامه داد: این در حالی است که آغاز انقلاب کل ظرفیت برق کشور هفت هزار مگاوات بوده است و این نشان می دهد به انداز کل برق رژیم گذشته ما سه را برابر در این دولت برق تولید کردیم که این کار بسیار ارزشمندی است.
او با اشاره به کاهش تلفات برق به رقم ۹درصد گفت: علاوه بر این شاهد هستیم که پایداری شبکه ما اضافه می شود اتصال برق ما با همسایگان در حال انجام است و روستاییان ما در حال استفاده از برق هستند.
رییس جمهوری یادآور شد: دولت دوازدهم برق رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به پایان رساند یعنی در کشور روستای ۲۰ خانوار نداریم که برق نداشته باشد و الان به فکر روستاهای ۱۰ خانوار هستیم که برق دار شوند.
روحانی خاطرنشان کرد: این که ما در هر ماه ۳۵ روستای ما به شبکه برق متصل می شود بسیار مهم است.
او گفت: دولت تدبیر و امید دولتی بوده که در تمام زمینه ها آب برق گاز ارتباطات راه و آموزش در روستاها تحول ایجاد کرده که قابل مقایسه با دولت های قبل نیست.
در حال تکمیل..