خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سند توسعه ۳۵ روستای شاهرود تهیه و تدوین‌شده است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 11:18
شاهرود- سرپرست فرمانداری شاهرود بابیان اینکه سند توسعه ۳۵ روستای شهرستان تهیه و تدوین‌شده است، گفت: این اقدام برای ۱۲ روستای دیگر شاهرود در دست اقدام قرار دارد.
توسعه،شاهرود،سند،شهرستان،تدوين،بابيان،روستاها

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی صبح پنج‌شنبه در جلسه بررسی اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای شهرستان شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه تاکنون سند توسعه برای ۳۵ روستای شهرستان شاهرود تهیه و تدوین و به استانداری و سارمان برنامه بودجه استان ارسال‌شده است، ابراز داشت: تهیه سند توسعه برای ۱۲ روستای دیگر شاهرود در دست اقدام قرار دارد گه امیدواریم تا پایان سال جاری محقق شود.
وی بابیان اینکه هدف از تهیه و تدوین سند توسعه روستایی ایجاد اشتغال پایدار، جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران است، افزود: این اقدام در راستای اجرای جز یک‌بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه برای تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی در دستور کار است.
سرپرست فرمانداری شاهرود بابیان اینکه اسامی ۱۳ روستای دیگر نیز به‌منظور تدوین سند توسعه سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام‌شده است، ابراز داشت: روستاها ابتدا موردبررسی و تصویب قرارگرفته و اسناد نهایی آن‌ها تدوین و سپس به مراجع استانی ارسال می‌شود.
جلالی بابیان اینکه این طرح برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شاهرود به مرحله اجرا درآمده است، در ادامه تصریح کرد: در این طرح مزیت‌های روستاها برای سرمایه‌گذاری معرفی و از آن به‌منظور ایجاد اقتصاد پویا و اشتغال پایدار مورداستفاده قرار می‌گیرد.
وی بابیان اینکه طی جلسه امروز اسناد توسعه روستاهای مهدی‌آباد، قلعه احمد و دزیان موردبررسی قرار گرفت، افزود: بی‌شک ظرفیت‌های بی‌شماری در روستاها وجود دارند که شناسایی و به‌کارگیری آن‌ها در راستای رونق تولید می‌تواند به اقتصاد روستاها و درنهایت شهرستان کمک کند لذا تهیه سند توسعه روستایی برای شهرستان پیگیری می‌شود.