خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۵۲۵ کارت شناسایی معلولیت برای متقاضیان در استان سمنان صادر شد

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 11:06
سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان از برگزاری ۲۸ کمیسیون پزشکی طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: ۵۲۵ کارت شناسایی معلولیت برای متقاضیان در استان صادر شد.
معلول،استان،سمنان،بهزيستي،گذشته،معلوليت،معلولان

علیرضا ایزد پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سال گذشته ۲۸ جلسه کمیسیون پزشکی برگزار و ۵۱۹ پرونده معلولیت در استان سمنان بررسی‌شده است، ابراز داشت: طی مدت مذکور ۵۲۵ کارت شناسایی معلولیت برای متقاضیان در استان صادر شد.
وی از ثبت در سامانه ۴۴۹ پرونده برای صدور کارت شناسایی معلولیت در استان سمنان خبر داد و افزود: پرداخت کمک‌هزینه ۹۴۰ دانش‌آموز معلول، ۲۱۰ مورد ایاب و ذهاب و ۱۰ مورد پلاک ویژه معلولان دیگر خدمات کمیسیون پزشکی طی سال گذشته برای معلولان استان بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته در حوزه توان‌بخشی سه هزار و ۳۴۰ معلول تحت حمایت از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند، ابراز داشت: طی سال گذشته کمک‌هزینه دسترسی و مناسب‌سازی به ۴۴ معلول و کمک‌هزینه خوداشتغالی به ۲۹ معلول ساکن روستاها در استان پرداخت‌شده است.
ایزدپور بابیان اینکه ۲۳۷ معلول روستایی کمک‌هزینه معیشتی دریافت کردند، تصریح کرد: ۷۱۱ معلول مستمری‌بگیر ساکن روستاها نیز از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که درواقع بهزیستی با اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و محروم افراد معلول را شناسایی و آن‌ها را موردحمایت قرار می‌دهد.
وی ضمن بیان اینکه استان سمنان بیش از ۱۲ هزار معلول دارد، افزود: با توجه به اینکه خدمات حوزه توان‌بخشی نقش حمایتی و مراقبتی دارد لذا این خدمات در ۱۰ مرکز تحت نظارت این اداره کل به جامعه هدف ارائه می‌شود و با اقدامات تخصصی مانند پزشکی، آموزشی، حرفه‌ای و اجتماعی برای باز توانی این افراد در تلاش است.
به گزارش خبرنگار مهر، ۱۲ آذر روز جهانی معلولان در تقویم بین‌الملل نامگذاری شده است.