خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 22 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان ماهشهر به دلیل آبگرفتی خسارت دیدند

مهر | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 11:06
ماهشهر - فرماندار ماهشهر گفت: پنج هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از آب‌گرفتگی در شهرستان ماهشهر شناسایی شده‌اند که باید خسارت‌ها جبران شود.
ماهشهر،بندر،شهرستان،شهر،بيرانوند،خميني،ره،شهروندان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بیرانوند چهارشنبه‌شب در برنامه گفتگوی با صداوسیما اظهار کرد: در بارندگی اخیر در این شهرستان در ۲۴ ساعت بیش از ۱۷۰ میلی‌متر باران بارید این در حالی است که میزان بارندگی سالانه در این شهرستان ۱۹۰ میلی‌متر است.
بیرانوند افزود: بر اساس برآوردها تاکنون پنج هزار منزل در شهرهای ماهشهر، بندرامام و شهر چمران که دچار خسارت شده‌اند، شناسایی و با تماس استاندار خوزستان با سازمان برنامه‌وبودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مکلف به بررسی و برآورد خسارت‌ها شده است تا تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض به مردم آسیب‌دیده از این آب‌گرفتگی‌ها پرداخت شود.
وی ادامه داد: تنها نقطه آب گرفته شهر بندر امام خمینی (ره) منطقه بلوکی‌هاست و در سایر مناطق این شهر و شهر چمران آب تخلیه شده است.
فرماندار ماهشهر با اشاره به اینکه مراکزی برای اسکان شهروندان دچار آب‌گرفتگی در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: برخی از شهروندان برای جابجایی تمایلی نداشته و تعدادی از شهروندان نیز جابجا شدند.
بیرانوند از خرید دو دستگاه پمپ و لوله‌های ۵۰۰ اینچی برای نصب در دو منطقه شهرستان ماهشهر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی خبر داد و گفت: امیدواریم با نصب و کارگزاری این پمپ و لوله‌ها بخش بزرگی از مشکلات موجود حل شود و همچنین در دو سه سال گذشته در بندر ماهشهر بیش از ۳۰ کیلومتر و در بندر امام خمینی (ره) سه کیلومتر خط لوله دفع آب‌های سطحی اجرا شده است.
وی با اشاره به بررسی تبدیل‌شدن بندر امام خمینی (ره) به شهرستان در وزارت کشور گفت: بررسی این موضوع در مراحل پایانی است و به‌زودی به سرانجام می‌رسد.