خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معلولان با تکیه بر نیروی ایمان توانسته‌اند در مسیر توسعه کشور گام بردارند

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 10:52
استاندار خراسان جنوبی گفت: معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره‌گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته‌اند در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام‌های موثری بردارند.
معلولان،جامعه،كشور،معلولين،علمي،جهاني،كرونا،افتخارآفريني،معل ...

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره‌گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته‌اند در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام‌های موثری بردارند.
حمید ملانوری، پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان صادر کرد.
به گزارش ایسنا، متن این پیام بدین شرح است:
سیزدهم آذر ماه مصادف با سوم دسامبر، آغاز هفته‌ای برای بزرگداشت مقام گروهی از همنوعان ماست که در عمل ثابت کرده‌اند، معلولیت محدودیت نیست و با اراده‌ای راسخ و پولادین می‌توان به قله‌های توفیق صعود کرد حتی اگر نقص عضوی وجود داشته باشد.
بدون تردید معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره‌گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته‌اند در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام‌های موثری بردارند که کسب مدارج عالی علمی و برافراشتن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران توسط جامعه معلولین کشور در مسابقات جهانی نمونه‌های بارزی از این توفیقات است.
در همین راستا دولت تدبیر و امید به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از قابلیت‌های شگرف معلولان، حداکثر ظرفیت و توان را برای توانبخشی، ‌بازتوانی و بهره‌مندی عادلانه از منابع، امکانات و موقعیت‌ها و همچنین حضور بی‌دغدغه آنان در جامعه به کار بسته است.
در شرایط موجودِ متاثر از شیوع بیماری کرونا در اقصی نقاط دنیا و در کشور عزیزمان، این نگاه‌ها ویژه تر شده و دستگاه‌های متولی مکلف گشته‌اند به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه هدف مقیم در مراکز شبانه‌روزی و تجمعی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، عزم خود را جزم نموده و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
اینجانب ضمن تبریک این هفته به دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه به ویژه افراد با نیازهای ویژه استان و خانواده‌های صبور آنان، امید دارم با توجه به شعار امسال "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر و پایدار) همه با هم در سایه مشارکت و همدلی، زمینه‌های حضور فعال‌تر معلولان بزرگوار را در همه عرصه‌های اجتماعی هموارتر سازیم و با همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی استان، راهکارهای اجرایی شدن قوانین حمایتی مصوب در مورد معلولان و همچنین استفاده بهینه آنها از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت‌های شغلی را به عنوان مطالبه‌ای به حق از سوی جامعه معلولین ارائه نماییم.
از ایزد منان بهترین‌ها را برای تمامی معلولین و نیز خادمین و خیرینی که در تسهیل شرایط زندگی برای آنها همت می‌گمارند، مسئلت دارم.
انتهای پیام