خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت‌نام ۷۲۰ داستان نویس جوان برای دوره آموزشی «آل‌جلال» / حال احمدرضا احمدی خوب است

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 10:51
هفته گذشته تنها یک روز پس از اعلام برگزاری دوره آموزشی «آل جلال» ۷۲۰ داستان نویس در این دوره شرکت کردند.
عنوان،انتشارات،مجموعه،كتاب،غزل،•،دوره،داستان،جوان،احمدرضا،طر ...

ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:
بیشتر بخوانید
ثبت‌نام ۷۲۰ داستان نویس جوان تنها یک روز پس از اعلام برگزاری دوره آموزشی «آل‌جلال»
مصطفی جلالی، دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با اعلام این خبر، درباره دلایل استقبال گسترده داستان نویسان جوان از دوره‌های آموزشی گفت: سطح علاقمندی و تجربه موفق ادب جویان در بهره‌مندی از این کلاس‌های آموزشی و نیز پشتوانه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در همکاری با داستان نویسان صاحب نام و مدرسان طراز اول داستان نویسی کشور سبب شد که در فاصله یک روز پس از انتشار فراخوان این دوره (آن هم نه به صورت سراسری و تنها در گروه‌های محدود داستان نویسی) ۷۲۰ علاقمند و داستان نویس جوان از اقصی نقاط کشور درخواست شرکت در این دوره مجازی بدهند؛ و پیش بینی می‌کنیم که تا زمان آغاز این کلاس ها، تعداد متقاضیان حضور در این دوره مجازی به یک هزار نفر برسد.
جلالی با بیان این که داستان‌نویسان جوان از اقصی نقاط کشور در این دوره مجازی ۸ روزه شرکت خواهند کرد گفت: ۱۳ کارگاه برخط با هدف ایجاد فرصت برابر آموزش برای نویسندگان جوان و نیز پرورش استعداد‌های این حوزه برگزار می‌شود.
نامزد‌های جایزه ادبی جلال آل احمد در بخش مستندنگاری معرفی شدند
اسامی کتاب‌های راه‌یافته به مرحله نهایی بخش مستندنگاری سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
• از ری تا شام (روایت ناتمامِ شهید احمد غلامی) / علی مژدهی / مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
• از شریف تا لس آنجلس / پرویز سعادتی / انتشارات سوره مهر
• ده- هشتاد (روایتی از سیل خوزستان ۹۸) / میثم امیری / شرکت سهامی کتاب‌های جیبی
• فرکانس ۱۱۶۰ (اینجا آبادان صدای مقاومت و ایستادگی) / فضل الله صابری / انتشارات سوره مهر
• قدر مطلق یک توطئه (کودتای نقاب به روایت اسناد) / شاداب عسگری، اسماعیل قمریان معمره/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی
• گوهر صبر (خاطرات گوهرالشریعه دستغیب) / طیبه پازوکی / انتشارات سوره مهر
• مظلوم میهن محبوبم/ دکتر علی شمسا/ انتشارات شفاف
حال احمدرضا احمدی خوب است
چند روز گذشته شایعاتی درباره وضعیت جسمی احمدرضا احمدی شاعر پیشکسوت کشورمان مطرح شده بود که حال خوبی ندارد، اما امروز او در صفحه مجازی خود اعلام کردکه حالش خوب است.
در استوری که احمدرضا احمدی منتشر کرده، بوالحسنی از همکارانش مکالمه‌ای با او داشته و عنوان شده «همین الان با احمدرضا احمدی عزیزتر از جانم حرف زدم و جانم آرام گرفت احمدرضا صحت و سلامت است».
کاش آن کسانی که تفریحشان انتشار خبر بی اساس و شوم منتشر درباره دیگران است روزی روزگاری بالاخره دست از این شکل زندگی بردارند.
کتاب‌های جدید انتشارات فصل پنجم از نوراندیشی تا هذیان
مجموعه رباعی سید مرضیه یثربی با عنوان «نور اندیشی» مجموعه غزل علی عیسی بیگی با عنوان «تن»، مجموعه شعر سپید مرتضی دهقانی با عنوان «بعد از مولانا»، مجموعه غزل فاطمه اتحاد با عنوان «لکنت» و مجموعه ترانه محمد سرو با عنوان «ترانه‌های تراریخته» از جمله انتشارات فصل پنجم است.
مجموعه غزل امین نوروزی با عنوان «خیابان خیال»، مجموعه‌های شعرسپید خاطره کشاورز با عنوان «دلت کجاست» و مهین رضوانی فرد با عنوان «پلاک ۴۹» به همراه مجموعه غزل محسن نقدی با عنوان «کاهنات»، مجموعه غزل محمد کاشی با عنوان «تن تو خط بریل است»، ترجمه شعر‌های راجر واترز محمد بیگی با عنوان «آخرین پناهجو»، مجموعه غزل زهرا علیزاده با عنوان «سمت مینوها»، مجموعه شعر لری علی بهرامی با عنوان «اخومت که اگومت» و مجموعه غزل میلاد شهبازی با عنوان «خروج» از دیگر کتاب‌هایی هستند که در انتشارات فصل پنجم منتشر شدند.
اهدای بیش از ۸۰ هزارعنوان کتاب در طرح نذر کتاب انتشارات هزاره ققنوس
انتشارات هزاره ققنوس طرحی با عنوان نذر کتاب اجرا می‌کند و اهدای کتاب در قالب این طرح انجام می‌شود.
درباره جزئیات این طرح با سمانه سلطانی، مسئول اجرای طرح نذر کتاب انتشارات هزاره ققنوس مصاحبه کردیم.
او درباره جزئیات این طرح گفت: انتشارات هزاره ققنوس با کمک چند ناشر دیگر از محرم سال ۸۸ نذرکتاب را آغاز کرده اند از سال ۸۸ تاکنون بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب در قالب نذر کتاب به مناطق محروم، مدارس و کتابخانه‌ها اهدا شده است.
انتهای پیام/