خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مطالبه دانشجویان بسیجی؛ مذاکره نه/ انتقام سخت باید گرفت

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 10:40
ساری- دانشجویان بسیجی وانقلابی مازندران همزمان با ۱۶ آذر با محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای، شهید فخری زاده، تداوم راه این شهید، انتقام سخت از عاملان ترور و نه به مذاکره را مطالبه کردند.
ترور،مذاكره،دشمنان،دانشجويان،اسلامي،فخري،شهادت،كشور،يادآور،د ...

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مطالبه دانشجویان مازندران همزمان با روز دانشجوی امسال رنگ و بوی شهید و شهادت گرفت و دانشجویان بسیجی مازندران به تاسی از اقدام انقلابی هم نسلانشان، زنده نگه داشتن پرچم مقاومت و سازش نکردن با دشمنان را درخواست کردند.
آنان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و مجاهد علمی و شهید فخری زاده از مسئولان و دست اندارکاران خواستند تا به سازش با غرب چراغ سبز نشان ندهند و انتقام خون شهیدانمان را از عاملان ترور و جنایتکاران بین المللی بگیرند.
کوتاه نمی آییم
یک دانشجوی مازندرانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ترور کار همیشگی دشمنان است، شهادت دانشمند هسته‌ای ایران را درپی ترور ناجوانمردانه محکوم کرد و گفت: کشور ما این گونه ترورها از مسیر خود کوتاه نمی‌آید و با قوت به مسیر خود ادامه می‌دهد.
موسی محمدی با اظهار اینکه تقدیم شهدای والامقام که در راه اقتدار میهن اسلامی جانشان را نثار کردند، سبب تقویت وحدت و انسجام کشور خواهد می‌شود، گفت: دشمنان بدانند این اقدام‌های بیهوده دشمنان ما را از پای نخواهند نشاند.
وی با اظهار اینکه طی سال‌های مختلف از جمله ۸۸ تاکنون دشمنان دانشمندان هسته‌ای را ترور کرده و به شهادت رساندند، افزود عاملان ترور دانشمندان باید مجازات شوند.
دانشجوی دیگری نیز یادآور شد: دشمن بداند حرکت انقلابی و پیشرفت ما با ترور یک شخصیت یایک فرد مختومه نمی‌شود.
علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای، ترور ناجوانمردانه وی به دست بدخواهان نظام اسلامی را محکوم کرد و گفت: قطعاً این رخداد نباید بی جواب بماند.
هیچ مذاکره‌ای نباید صورت گیرد زیرا وقتی دشمنان در کشور ما اقدام به ترور وشهادت نخبگان و دانشمندان می‌کنند، مذاکره کار بیهوده‌ای است
وی با انتقاد از اظهارنظرهای برخی‌ها درباره مذاکره با غرب یادآور شد: هیچ مذاکره‌ای نباید صورت گیرد زیرا وقتی دشمنان در کشور ما اقدام به ترور وشهادت نخبگان و دانشمندان می‌کنند، مذاکره کار بیهوده‌ای است.
اسلامی یادآور شد: مذاکره سبب می‌شود تا دشمنان راحت تر در کارهای کشور ما ذخالت کنند از این‌رو هرگونه مذاکره بی فایده خواهد بود.
دانشجوی دیگری با عنوان اینکه دلیلی برای مذاکره وجود ندارد، از مذاکره به عنوان یک تله یاد کرد و گفت: ما از مجلس می‌خواهیم که اجازه مذاکره را ندهند.
محمد حسینی با عنوان اینکه تاکنون برجام ثمره‌ای نداشته است، یادآور شد: آنچه که تاکنون محسوس بوده این بود که بیشتر به ضرر ما تمام شده است زیرا به راحتی برگه‌ها را پاره کردند و از آن خارج شدند.
وی با اظهار اینکه دانشجویان باید در شرایط کنونی باید وارد عرصه شوند، گفت: دانشجویان باید راه شهیدانی نظیر فخری زاده را ادامه دهند و آمریکا و ایادی بدانند با ترور نمی‌توانند جلوی پیشرفت کشور ونظام اسلامی را بگیرند.
عباس موسوی دانشجوی دیگری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با عنوان اینکه دانشجویان باید مکتب شهیدانی چون فخری زاده را ادامه دهند، یادآور شد: دانشجویان باید مکتب شهیدان را زنده نگه دارند و دشمنان بدانند جوان ایرانی پای نظام، رهبری و ارزش‌ها ایستاده است.
فقط یک کلام؛ انتقام
وی یادآور شد: وظیفه دانشجو این است که اجازه ندهد خون شهیدان پایمال شود و نباید برابر ترورها و تهدیدها سکوت کنیم و باید انتقامی سخت از عاملان و مسببان این حادثه گرفت.
جمعی دیگر از دانشجویان با اظهار اینکه خواسته ما از مسئولان نظام دربرابر اقدامات جنایتکارانه دشمنان و ترور دانشمندان فقط انتقام است نه مذاکره تاکید کردند باید انتقامی سخت بگیریم تا درس عبرتی برای آمریکا و اسرائیل بلکه برای همه جهان باشد.
به گفته آنان از عاملان ترور وحشیانه باید سخت انتقاد گرفته شود و نباید در این زمینه سکوت کرد.
همزمان با درپیش بودن ۱۶ آذر و درپی شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده، تشکل‌های مختلف دانشجویی نیز با صدور بیانیه‌های مختلف، از مسئولان خواستند تا راه مذاکره را تکرار نکنند.
در بیانیه دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران آمده است، تنها راه مؤثر در غلبه بر تحریم را تکیه بر توانایی داخلی و عناصر مؤمن و انقلابی عنوان کردند.
در نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران به رئیس جمهور به مناسبت شهادت شهید فخری زاده آمده است: پیرو فجایع اخیر و شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، دکتر محسن فخری زاده، پدر صنعت هسته‌ای ایران به دست عوامل مزدور، انجمن اسلامی دانشگاه مازندران موکدا خواستار خروج کامل جمهوری اسلامی ایران از برجام و عقبگرد در تعهدات داده شده به طرف مقابل و حذف تمامی نظارت‌ها و اخراج بازرسان (جاسوسان) آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
همچنین در ادامه تصریح شده است: همان طور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تاکید فرمودند راه مذاکره را یک بار امتحان کردیم و دیگر تکرار نمی‌کنیم و از نظر تشکل ما تنها راه مثمرثمر غلبه بر تحریم با تکیه بر توانایی داخلی و عناصر مؤمن و انقلابی است و جوانان انقلابی تحت هیچ عنوانی ابراز تمایل دولت مردان برای مذاکره مجدد با دشمن را برنخواهند تافت و زدن لبخند به جاسوس صهیونیست اوج بی تدبیری و وازدگی و انفعال و قطعاً نشان دادن انعطاف بیش از حد در برابر دشمن در جسور شدن دول متخاصم مؤثر بوده، همچنین ما از هیئت دولت قویاً مطالبه برخورد با تمام عوامل این ترور را داریم.