خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در سفارت ایران و امضای دفتر یادبود شهید فخری زاده

فارس | بین‌الملل، بین‌الملل | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 10:29
جمعی از مقامات جمهوری آذربایجان از جمله معاون وزیر دفاع این کشور با حضور در محل سفارت ایران در باکو دفتر یادبود شهید فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی را امضا کردند.
جمهوري،فخري،شهيد،وزير،ايران،آذربايجان،همدردي،شهادت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اقدام تروریستی اخیر و شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران، روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه دفتر یادبودی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گشایش یافت.
در اولین روز گشایش این دفتر یادبود، معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، رئیس اداره مسلمانان قفقاز و دیگر اقشار با حضور در این محل، ضمن امضای دفتر یادبود شهید فخری زاده با دولت و ملت ایران و خانواده شهید فخری زاده ابراز همدردی کردند.
به گزارش فارس، ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان هم پیش از این در پیام‌های مکتوب و جداگانه خطاب به سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان، ضمن محکومیت شدید ترور خائنانه شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، این واقعه حزن انگیز را تسلیت گفته و با بازماندگان آن شهید ابراز همدردی کرد.
پیش از این نیز «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی و تسلیت در پی شهادت شهید فخری زاده، این اقدام غیرانسانی را محکوم کرده بود.
محسن فخری زاده بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه توسط عناصر تروریست مسلح در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.
انتهای پیام/