خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدیرروستا: دل کانال‌های هواداری برای تیم ها نمی‌سوزد/ فدراسیون با کمک نهادهای نظارتی با این فضا برخورد جدی کند

فارس | ورزشی | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 09:32
سرپرست تیم فوتبال پیکان گفت: برخی کانال‌های هواداری با اهدافی خاص برای فوتبال ایران مضر هستند بدون اینکه دلسوز تیم‌ها باشند.
تيم،فوتبال،هواداران،فضاي،هواداري،هوادار،ايران،مديرروستا،مجاز ...

علی‌اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تأثیر مخرب برخی کانال‌های هواداری در فضای فوتبال ایران اظهار داشت: قطعا نحوه فعالیت این کانال‌ها برای کل فوتبال ایران به ویژه تیم‌های پُر هوادار کشورمان مضر است.
به نظر من خود باشگاه‌ها و البته هواداران فهیم آنها باید باهوش باشند و از پرداختن به مطالبی که در این کانال‌ها منتشر می‌شود خودداری کنند.
وی افزود: هوادار حقیقی فردی است که تنها با ابراز علاقه به تیم محبوب خود قصد دارد این تیم به موفقیت برسد و کاری به تیم حریف ندارد.
خوشخبتانه یا متأسفانه تیم ما هم هواداران آنچنانی ندارد که بخواهیم وارد این بحث‌ها شویم.
سرپرست پیکان ادامه داد: با این وجود از هواداران تیم‌های پر طرفدار می‌خواهم به این حواشی دامن نزنند و تنها در راستای تقویت و تشویق تیم خود گام بردارند.
افرادی که در فضای مجازی چنین جوی راه می‌اندازند دنبال رسیدن به اهدافی خاص هستند و دلشان برای هوادار واقعی و تیم‌ها نمی‌سوزد.
خواهش می‌کنم طرفداران فهیم تیم‌ها هم وارد چنین فضایی نشوند زیرا برخی مواقع این اقدام‌ها سبب تخریب تیم محبوب‌شان خواهد شد.
مدیرروستا درباره نحوه برخورد با کانال های هواداری متخلف ادامه داد: پرداختن بیش از اندازه به این فضا تمام تمرکز و هوش بازیکن و کادر فنی یک تیم را به خود معطوف می‌کند و این برای خود تیم هم مضر است.
نحوه برخورد هم این است هواداران باید از خودشان شروع کنند و توجهی به این مسائل نداشته باشند.
اگر هم کار به جاهای حساس‌تر رسید فدراسیون فوتبال باید ورود کرده و از طریق نهادهای نظارتی با این بساط برخورد جدی داشته باشد.
وی با اشاره به لطمه‌هایی که کانال‌های هواداری به فوتبال کشور وارد می‌کند گفت:‌ در همین ماجرای عیسی آل کثیر و شکایت باشگاه النصر اتفاق‌های ناخوشایندی برای فوتبال ایران رخ داد که خوشبختانه دست کم در پرونده النصر به جایی نرسید.
وقتی این ضربه‌ها را می‌بینیم باید از تکرار آنها جلوگیری کنیم.
حساسیت‌های نهاد نظارتی هم می‌تواند عامل مهمی برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها باشد.
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ‌متأسفانه اکنون فضا با دورانی که خود ما بازی می‌کردیم خیلی تغییر کرده است.
آن زمان در فضای حقیقی هوادار به حمایت از تیم محبوب خود در ورزشگاه‌ها می‌پرداخت اما اکنون عده‌ای با هویت مجعول کارشان این شده صبح تا شب پیگیر فضای مجازی باشند و اهداف مشخص است اما با شناسایی افراد می‌توان فوتبال کشور را در فضای سالم قرار داد.
امیدوارم با از بین رفتن ویروس کرونا و حضور هواداران در ورزشگاه بار دیگر شاهد ایجاد فضایی حقیقی باشیم و دست کم این تنش‌ها در عرصه مجازی کاهش پیدا کند.
مدیرروستا درباره تحت تأثیر قرار گرفتن برخی بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه از این کانال هواداری توضیح داد: مدیری که توانمند باشد به این مسائل توجه نمی‌کند و فقط کار خودش را انجام می‌دهد.
در این وضعیت بحرانی مدیری که توانایی اداره تیم‌های بزرگ را نداشته باشد به حاشیه می‌رود و تصمیم‌هایی اتخاذ می‌کند که در آینده به ضرر باشگاه تحت امرش خواهد بود.
انتهای پیام/