خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقاد نتانیاهو از گانتز به دلیل حمایت از انحلال کنست

فارس | برگزیده، بین‌الملل | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 04:42
در ادامه اختلافات میان سران دو حزب رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر این رژیم در اظهاراتی از وزیر جنگ به دلیل حمایت از انحلال پارلمان (کنست) انتقاد کرد.
رژيم،انحلال،نتانياهو،صهيونيستي،پارلمان،كنست،گزارش

در ادامه اختلافات میان سران دو حزب رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر این رژیم در اظهاراتی از وزیر جنگ به دلیل حمایت از انحلال پارلمان (کنست) انتقاد کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در ادامه اختلافات میان سران دو حزب «لیکود» و «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم روز چهارشنبه به دلیل حمایت «بنی گانتز»، وزیر جنگ از انحلال کنست (پارلمان)، از وی انتقاد کرد
به نوشته خبرگزاری «هاآرتص»، نتانیاهو با در‌خواست از گانتز برای عجله نکردن در بر‌گزاری انتخابات زود‌هنگام با لفظی انتقادآمیز گفت: «آنها (حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی) هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند.»
نتانیاهو همچنین در واکنش به موافقت اولیه کنست برای انحلال خود و برگزاری انتخابات زودرس گفت: «در این روز‌ها، کسی نباید به پای صندوق‌های رأی برود.»
وی همچنین گفت: «چالش‌های امنیتی وجود دارد و این چالش‌ها آسان نیستند.
دشمنان ما در تلاش هستند تا همواره به ما حمله کنند، اما هر کسی برای آسیب رساندن به ما تلاش کند، به او (گانتز) آسیب خواهد زد».
از سوی دیگر بنی گانتز نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: «نتانیاهو!
زمان برای مانور دادن، پنهان‌کاری و دروغ‌گویی به پایان رسیده است.»
رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه از موافقت اولیه پارلمان این رژیم برای انحلال خود خبر دادند.
بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، کنست در اولین رأی‌گیری امروز خود با ۶۱ رای موافق در برابر ۵۴ رای مخالف، به انحلال خود و برگزاری انتخابات زودهنگام رأی داد.
طبق گزارش رسانه‌های صهیونیست، برای نهایی شدن انحلال پارلمان این رژیم باید سه بار دیگر هم درباره این موضوع رای‌گیری شود.
این در حالی است که برخی رسانه‌های دیگر از قبیل «عرب۴۸» گزارش کرده‌اند که گانتز، نخست‌وزیر آینده در کابینه چرخشی رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ کنونی این رژیم گفته اگر نتانیاهو با تصویب بودجه موافقت کند او و متحدانش از تصمیمشان برای انحلال پارلمان برمی‌گردند.
انتهای پیام/خ