خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حفظ برخی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک افغانستان

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 01:59
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از حفظ برخی از پایگاه‌های نظامی این کشور در خاک افغانستان آن هم برخلاف ادعای دولت ترامپ درباره خروج نظامیانش خبر داد.
آمريكا،كشور،پايگاه،آمريكايي،كاهش

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با حضور در مراسمی در اندیشکده موسسه بروکینگز طی اظهاراتی با اشاره به تصویب کاهش نیرو‌های آمریکایی مستقر در کشور افغانستان از سوی وزارت دفاع آمریکا، از حفظ دو پایگاه نظامی بزرگ نیرو‌های آمریکایی در این کشور خبر داد.
میلی در این راستا افزود: علاوه بر این دو پایگاه، آمریکا قصد دارد چندین پایگاه ماهواره‌ای را نیز در این کشور حفظ کند، اما وی به نام این پایگاه‌ها اشاره‌ای نداشت.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به برنامه آتی این کشور تاکید کرد: اقدامات بعدی که قرار است صورت بگیرد، کاملا به دولت بعدی آمریکا مرتبط است.
مقامات پنتاگون برنامه کاهش نیرو‌های آمریکایی در افغانستان را بر اساس دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جهت کاهش نیرو‌های نظامی این کشور تا ۲۵۰۰ نفر را به تصویب رسانده اند.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/