خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کلنگ ساخت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای جنوب شرق کشور به زمین زده شد

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 01:13
کلنگ ساخت مرکز کنترل، پایش، مانیتورینگ و سیستم مدیریت انرژی یکپارچه برق منطقه‌ای استان با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار و جمعی از مسوولان این استان به زمین زده شد.
مركز،برق،ديسپاچينگ،مزاياي،مراكز،كنترل،سيستم،ارتباط،استان،راهبري

ایسنا/سیستان و بلوچستان کلنگ ساخت مرکز کنترل، پایش، مانیتورینگ و سیستم مدیریت انرژی یکپارچه برق منطقه‌ای استان با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، استاندار و جمعی از مسوولان این استان به زمین زده شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان وبلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: این مرکز دیسپاچینگی اولین مرکز یکپارچه با بهره‌مندی از سیستم SCADA/EMS بومی است.
علیرضا پرنده مطلق افزود: قابلیت راهبری و کنترل ایستگاه‌های داخل کشور و تبادلی با کشورهای همسایه، راهبری مجزا جهت کنترل و پایش نیروگاه‌های تولید پراکنده و تجدیدپذیر، امکان اتصال ۳۰ ایستگاه انتقال و نیروگاهی و افزایش تا ۱۰۰ ایستگاه بهره‌مندی از ماژول‌های مربوط به سیستم DTS (Dispatching Training System، امکان ارتباط با مراکز دیسپاچینگ هم سطح در استان‌های مجاور، ارتباط با مراکز دیسپاچینگ ملی و پشتیبان، ارتباط با مراکز دیسپاچینگ فوق توزیع در سطح سیستان و بلوچستان، قابلیت دریافت اطلاعات PMU از جمله اهداف و مزایای انجام این طرح خواهد بود.
وی به مزایای ویژه افتتاح این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: در نظر گرفتن ملاحظات و معیارهای امنیت سایبری و پدافند غیرعامل، حمایت از تولیدات داخلی شرکتهای دانش بنیان، اطمینان از پشتیبانی محصول، تسریع در اجرای پروژه، جلوگیری از خروج ارز از کشور، کاهش هزینه‌های اجرا تا ۲۰ درصد نمونه خارجی از دیگر مزایای اجرای این مرکز است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: اعتبار هزینه شده بر این مرکز بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.
۱۵ پروژه به ارزش ۱۴۲۸ میلیارد تومان به صورت همزمان در شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر سراوان و نیکشهر افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام