خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایجاد سامانه جامع اطلاعات بیکاران و شاغلین لرستان

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 13 آذر 1399 - 00:54
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از ایجاد سامانه جامع اطلاعات بیکاران و شاغلین استان خبر داد.
سامانه،اطلاعات،ايجاد،بيكاران،شاغلين،گام،طراحي،جمعيت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از ایجاد سامانه جامع اطلاعات بیکاران و شاغلین استان خبر داد.
دکتر سمانه حسن‌پور در جلسه ایجاد سامانه جامع اطلاعات بیکاران و شاغلین(سجاب) که شامگاه ۱۲ آذرماه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از ایجاد سامانه سجاب، جمع‌آوری اطلاعات نزدیک به واقعیت از آمار بیکاران و شاغلین است.
وی با بیان اینکه ایجاد این سامانه با اهداف مشخصی در حال طراحی است، تصریح کرد: این سامانه باید تمامی نیاز اطلاعاتی ما در زمینه شاغلین و بیکاران استان را برطرف سازد و اینکه طراحی آن بتواند ما را به اهداف مهم برساند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: اولین گام طراحی این سامانه این است که ما باید جمعیت فعال را شناسایی کنیم و کد ملی آن‌ها را در اختیار داشته باشیم.
حسن‌پور اضافه کرد: این امر با استفاده از نتایج سرشماری جمعیت نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ و اطلاعات کمک اداره‌کل ثبت‌احوال استان صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال که جمعیت در سن کار نیز نامیده می‌شوند، به‌عنوان پیش‌فرض اولیه است که افراد شاغل و بیکاران دوره سنی وارد سامانه شده، سپس در گام دوم اطلاعات کل شاغلان دستگاه‌های اجرایی، بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه سلامت و ...
با کد ملی وارد سامانه می‌شوند.
این مقام مسئول ادامه داد: در گام سوم با یک فراخوان عمومی می‌توان همه را تشویق به ثبت‌نام در این سامانه کرد کما اینکه در حال حاضر به‌صورت آزمایشی اطلاعات شغلی ۱۱۸ هزار نفر در این سامانه ثبت شده است.
حسن‌پور با بیان اینکه گام چهارم طراحی و ایجاد این سامانه(سجاب) باید صحت سنجی باشد، اظهار کرد: افراد یا می‌گویند شاغلیم یا بیکار که باید صحت اطلاعات کلیه افراد با تقاطع بانک اطلاعاتی جدید با دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند جهاد کشاورزی، صنعت، ‌معدن و تجارت، بانک‌ها، بیمه‌ها و...
باشد.
وی تصریح کرد: ایجاد این سامانه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شده و به‌زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
انتهای پیام