خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استارت آپ ها به سوددهی در دوران کرونا رسیدند

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 22:02
تحقیقات نشان می دهد کارآفرینان توانسته اند در دوران کرونا نیز استارت آپ های موفقی را وارد بازار جهانی کنند.
كرونا،كارآفرينان،توسعه،مجازي،كاربران،ويروس،جديدي،پيشرفت

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آن که شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های مختلفی از اقتصاد و شرکت‌ها آسیب رساند اما به نظر می‌آید که اکنون پس از گذشت بیش از یک سال استارت‌آپ‌ها توانسته‌اند قدرت دوباره‌ای بگیرند.
بر اساس تحقیقات جدید استارت‌آپ‌ها اکنون توانسته‌اند باری دیگر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرند و اکنون ۷۱ درصد از تمامی آن‌ها موفق‌تر از چند ماه گذشته عمل کرده‌اند.
تحقیقات جدید NASSCOM نشان می‌دهد که ویروس کرونا با گذر زمان باعث شده سرعت توسعه فناوری‌ها و نرم افزارها افزایش پیدا کند و اکنون کاربران بیشتری تمایل به استفاده از برنامه‌‌های نوین دارند.
این شرایط تمرکز کاربران را بر روی فضای مجازی قرار داده و همین مسئله باعث توسعه موقعیت‌های شغلی بیشتر برای کارآفرینان و استارت‌آپ‌های جدید شده است.
به دنبال این مسائل اکنون تمایل افراد برای سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های تازه‌کار نیز افزایش پیدا کرده و اشخاص بیشتری اکنون در این زمینه فعالیت دارند.
بیشتر بخوانید
آمار رشد استارت‌آپ‌ها در دوران کرونا
بیش از ۲۵ درصد از تمامی استارت‌آپ‌های جدید توانسته‌اند کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را دریافت کنند.
یکی از مسئولان کار‌آفرینی از هند درباره شرایط اکنون گفته است: "استفاده از فناوری روزانه رو به افزایش است و کارآفرینان باید در کنار سرمایه‌گذاران برای پیشرفت فعالیت کنند و همکاری با یکدیگر را توسعه دهند.
اکنون دسترسی به اینترنت حتی در مناطق روستایی نیز فراهم شده و کاربران بیش از هر وقت دیگر در فضای مجازی و برنامه‌های استارت‌آپی فعالیت دارند".
شیوع ویروس کرونا نشان داده که کارآفرینان می‌توانند در هر شرایطی راه حل جدیدی را شکل دهند و خود را به وضعیت دنیا عادت دهند.
این امر کمک می‌کند که اقتصاد کشورها در شرایط مختلف رشد داشته باشد و افراد همواره موقعیتی برای پیشرفت ایجاد کنند.
تحقیقات نشان می‌دهد کارآفرینان قابلیت سازگاری با چالش‌های مختلف را دارند و می‌توانند پس از اتمام دوران کرونا نیز موفقیت‌های جدیدی را ثبت کنند.
انتهای پیام/