سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«نیشِ دارو یا نوشدارو» منتشر شد

ایسنا | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 15:17
کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» نوشته نعیمه حسنی گرکانی با نگاهی روانشناختی به موضوع بسته‌بندی داور در روزهای شیوع کرونا منتشر شد.
كتاب،دارو،نوشدارو،توجه،رواني،كالا،فرهنگ،فرهنگي،اقتصادي

کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» نوشته نعیمه حسنی گرکانی با نگاهی روانشناختی به موضوع بسته‌بندی داور در روزهای شیوع کرونا منتشر شد.
به گزارش ایسنا، «نیشِ دارو یا نوشدارو» با ویراستاری علیرضا مرادی در ۱۷۲ صفحه با قیمت ۳۵۰هزار تومان توسط نشر ساوالان منتشر شده است.
در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» شاید در ظاهر به موضوع اهمیت روانی بسته‌بندی داروها بر روان بیماران پرداخته اما به واقع تلاشی برای توجه دادن به موضوع‌های فرهنگی و روانی در اقتصاد تاکید دارد.
این کتاب درواقع تلاشی برای رقابت در جهان امروز توسط کشورمان ایران اسلامی است.
در جهانی که حرکت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی متاثر از موازنه قدرت و توان اقتصادی کشورهاست، تلاش برای حصول قدرت از ضروریات اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.
اما آن‌چه مسلم است توسعه اقتصادی بدون در نظر گرفتن روان انسان‌ها و توجه به فرهنگ یا فرهنگ‌سازی تقریبا غیرقابل دست یافتن است و توجه به این موضوعات در کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» آمده است.
این کتاب در چهار فصل به زوایای مختلف فرهنگی و روانی بسته‌بندی پرداخته و در نهایت با طرح‌ پرسش‌های مختلف نتیجه‌گیری می‌کند که در جهان امروز توجه به فرهنگ در اقتصاد از جمله فرهنگ بسته‌بندی چقدر می‌تواند به میزان موفقیت کالا کمک کند.
همچنین نگاه این کتاب به تاثیر روانی بسته‌بندی دارو بر بیماران برای استفاده بهتر و ارتباط همراه با لذت بیمار با داروی مصرفی خود، از نکات قابل توجه است.
کتاب «نیشِ دارو یا نوشدارو» همچنین رفتار مصرف‌کننده را مورد بررسی قرار داده است و در توضیح آن آورده که، رفتار مصرف‌کننده یعنی؛ مجموعه فعالیت‌هایی که مستقیم در جهت کسب، مصرف، و دور انداختن کالا و خدمات صورت می‌گیرد.
این فعالیت‌ها شامل فرآیند تصمیماتی است که قبل و بعد از خرید کالا یا دارو انجام می‌پذیرد.
انتهای پیام