خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اولین سفر یک مقام انگلیسی به لبنان از زمان انفجار بیروت

فارس | بین‌الملل | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 10:42
معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا این هفته به بیروت می‌رود و برخی گزارش‌ها حاکی است که پیام‌هایی «قاطع» برای مقامات لبنانی دارد.
لبنان،انگليس،لبناني،بيروت،سفر،سفارت،انفجار

معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا این هفته به بیروت می‌رود و برخی گزارش‌ها حاکی است که پیام‌هایی «قاطع» برای مقامات لبنانی دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هم‌زمان با فشارهای آمریکا و فرانسه بر لبنان جهت کنار گذاشتن حزب‌الله از دولت جدید این کشور، «جیمز کلفرلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا هفته جاری به لبنان می‌رود.
این سفر، اولین سفر یک مقام انگلیسی به لبنان پس از انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست است.
بر اساس گزارش روزنامه لبنانی «النهار»، سخنگوی سفارت انگلیس در لبنان اعلام کرد، کلفرلی برنامه‌های متنوعی در بیروت خواهد داشت و پیام‌های قاطعی برای سران و مقامات لبنانی دارد.
سفارت انگلیس این سفر را مهم خواند زیرا «سیاستمداران لبنانی را به اجرای اصلاحات تشویق می‌کند، قبل از اینکه فرصت از دست برود».
سخنگوی سفارت انگلیس در ادامه شفافیت، مسوولیت و تحت پیگرد قرار دادن را کلید برخاستن مجدد لبنان خواند و افزود، راه‌حل در دست سران و سیاستمداران لبنان است.
بنا به گزارش النهار، کلفرلی سفر رسمی خود به لبنان از پنجشنبه (فردا) آغاز خواهد کرد.
انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست ۱۹۰ کشته و حدود ۶۰۰۰ زخمی داشت.
همچنین منازل و ساختمان‌های بسیاری نیز بر اثر موج شدید انفجار از بین رفت یا دچار آسیب شدید شد.
انتهای پیام/ص