خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور مستند «ف، الف» در دو بخش جشنواره سینما حقیقت

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 10:40
فرشاد اکتسابی با مستند «ف، الف» که به فساد اقتصادی می‌پردازد، در دو بخش جشنواره سینما حقیقت حضور پیدا می‌کند.
اقتصادي،سينما،كارآفريني،فساد،حقيقت،جشنواره

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
فرشاد اکتسابی مستندساز، با اشاره به اینکه فیلم «ف، الف» با موضوع فساد اقتصادی در دو بخش اصلی و کارآفرینی جشنواره سینما حقیقت حضور دارد، درباره سوژه ملتهب فیلمش و امکان استقبال از آن در این رویداد، در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: معمولاً آنچه باعث می‌شود یک مستند برای مخاطب جذاب شود، موضوع آن است.
به خصوص که دغدغه مردم باشد و در کشور ما موضوع‌های اجتماعی و سیاسی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چون به زندگی مردم نزدیکتر و برای آن‌ها ملموس‌تر است.
وی افزود: ما در برهه‌ای از تاریخ قرار داریم که درگیر جنگ اقتصادی هستیم.
البته که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی به خودمان و فساد‌های اقتصادی فراوانی که همه ما می‌بینیم، ربط پیدا می‌کند و متأسفانه عواقب منفی آن همه جامعه را در برگرفته است.
در نتیجه مخاطبی که موضوع‌های جشنواره سینما حقیقت را دنبال می‌کند، شاید «ف، الف» مورد توجهش قرار بگیرد.
اکتسابی درباره علت حضور فیلمش در بخش کارآفرینی جشنواره سینما حقیقت هم اظهار کرد: تا جایی که در جریان قرار گرفتم فیلم‌های زیادی با موضوع کارآفرینی در جشنواره سینما حقیقت حضور دارند، ولی فیلم ما جزو این دسته نیست و مستقیم به بحث کارآفرینی نمی‌پردازد.
باید توجه داشت فساد اقتصادی و چالش‌های آن که در «ف، الف» به آن اشاره کردیم، روی شخص کارآفرین تأثیر منفی می‌گذارد.
این فساد فقط در جابجا کردن پول خلاصه نمی‌شود و رابطه‌ها و زد و بند‌ها نیز بخش اعظمی از فساد اقتصادی را به وجود می‌آورند.
انتهای پیام/