خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سرقت ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت/ ورود سازمان بازرسی به موضوع

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 10:24
یاسوج- در پی سرقت مقدار ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه گاه‌ها در منطقه نفت خیز گچساران، سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد پرونده ای در این خصوص تشکیل داد.
لوله،نفت،شركت،بازرسي،سرقت،خط،حراست،خطوط،انتقال

به گزارش خبرگزاری مهر، گفته می‌شود حدود ۵ کیلومتر از خط لوله انتقال نفت از بی‌بی حکیمه به گوره توسط سارقین دزدیده شده است.
این خط لوله ۸ اینچی به دلیل کاهش تکلیفی تولید نفت در میادین نفتی به مدت دو سال خالی بوده و در این بازه زمانی بخشی از آن به طول ۵ کیلومتر مورد سرقت قرار گرفته است.
برآوردها حاکی از آن است که میزان خسارت وارده بالای ۵۰ میلیارد تومان است.
این سرقت به مرور زمان در طول بازه زمانی دو ساله صورت گرفته است و در این مدت ظاهراً شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان متولی اصلی خطوط لوله انتقال نفت، بازرسی دوره‌ای از خط لوله بی‌بی حکیمه به گوره را متوقف کرده است.
گفته می‌شود سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع ورود کرده و با تشکیل پرونده با عنوان «بررسی سرقت لوله‌های نفتی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران» سهل انگاری حراست خطوط لوله این شرکت محرز شده است.
بنا بر اطلاعات به دست آمده، با انجام تحقیقات توسط گروه بازرسی مستقر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشخص شد مقدار ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه گاه‌ها در ناحیه صنعتی این شرکت با برآورد قیمتی بیش از ۱۷۶ میلیارد ریال به سرقت رفته است.
بر اساس این گزارش، با اخذ توضیح از ۲۶ نفر نیروی کارکنان اداره حراست، عملیات و بازرسی خطوط لوله این شرکت و بررسی مستندات و تجزیه تحلیل نقشه‌های توپوگرافی، هوایی و نقشه‌های ترسیمی اداره کل حراست مصوبه وزارت نفت مشخص شد، عوامل حراستی و بازرسی این خط لوله مرتکب سهل انگاری شده‌اند.