خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حذف فیزیکی آخرین گزینه استکبار/ راه شهید فخری‌زاده ادامه دارد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 10:23
مشهد ـ کارشناسان و صاحب نظران معتقدند استکبار در مقابله با ایران راهی جز تحریم و حذف فیزیکی برای جلوگیری از پیشرفت کشورمان ندارد اما آن ها نمی‌دانند راه شهید فخری زاده ادامه خواهد داشت.
كشور،دشمنان،ايران،فخري،شهيد،كشورهاي،زمينه،اسلامي،پيشرفت،مجلس ...

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهادت شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان، بار دیگر رذالت و در عین حال حقارت دشمنان ایران اسلامی را آشکار کرد.
دشمنان قسم خورده‌ای که سالهاست قصد دارند جلوی پیشرفت‌های علمی کشور را بگیرند و جوانان این مرز و بوم را از حرکت به سمت علوم حیاتی و مهم بازدارند تا با این کار استقلال کشور را هدف قرار داده و زمینه تهاجمات مختلف فرهنگی، نظامی، اقتصادی و… را فراهم کنند.
انرژی هسته‌ای، یکی از دانش‌های استراتژیکی است که در سال‌های اخیر ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در آن داشته است.
دانشی که زمینه پیشرفت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف مثل صنعت، پزشکی، نیرو و… فراهم می‌کند.
مسئله‌ای که دشمنان ایران آن را بر نمی‌تابند و همواره در صدد ضربه زدن به آن هستند تا به نوعی جلوی رشد و توسعه آن را بگیرند.
برجام، زمینه ساز ترور شهید فخری زاده
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه متأسفانه ما ساده انگاری کردیم و دشمن را دست کم گرفتیم و در شرایطی که کشور ما اقتدار دارد، جریان‌های جاسوسی و صهیونیستی با برنامه از پیش تعیین شده به کشور ما می‌آیند و کارهای مورد نظر خود را انجام می‌دهند، اظهار کرد: انتظار مردم ما این است که در این قضیه مقابله به مثل شود و مسئولین ما نشان دهند اگر از سوی دشمنان خطری متوجه ملت و مردم ما شود، آتش آن، دامن خودشان را می‌گیرد و رها نمی‌کند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس معاهده برجام و پیوستن ایران به پروتکل الحاقی، زمینه بازجویی و مصاحبه از مراکز هسته‌ای و دانشمندان فراهم شد که همین مسئله متأسفانه باعث شناسایی این اطلاعات مهم شد.
پژمان فر با بیان اینکه عوامل داخلی به اسم دیپلماسی پای این جاسوس‌ها را به کشور باز کردند، افزود: یکی از آسیب‌های برجام که امروز آشکارتر شد، قرار دادن اطلاعات مهم امنیتی کشور در اختیار دشمن بود و آن روزی که رئیس جمهور و آقایان ظریف و صالحی پای خیانت نامه برجام را امضا کردند و متعهد شدند که اطلاعات دانشمندان و مراکز امنیتی مهم کشور را در اختیار دشمن قرار دهند خیلی این مسئله جدی گرفته نشد، اما امروز برای مردم ما روشن شد که این اقدامات چه ضرباتی را می‌تواند وارد کند.
بررسی طرح دوفوریتی برای خروج از پروتکل الحاقی در مجلس
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه طرح دو فوریتی مجلس درباره خروج از پروتکل الحاقی که شامل ۹ بند است در حال بررسی است، افزود: ما در مجلس اجازه نمی‌دهیم که پای جاسوس‌ها به کشور باز شود.
افرادی که به عنوان فعال محیط زیست، بازرسان هسته‌ای و… وارد کشور می‌شدند از این به بعد راه بر آنها بسته است و جلوی حضور آنها را خواهیم گرفت.
از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم با این جاسوسان و عواملی که با وادادگی راه ورود آنها به کشور را هموار کردند برخورد قاطع داشته باشند.
وی بیان کرد: بخشی از واکنش مردم ما حاضر شدن در پای صندوق‌های رأی و پس زدن افرادی است که در مقابل دشمنان، سستی و ضعف دارند.
حجت الاسلام هادی صاحبقرانی هم در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شهید فخری زاده یک دانشمند در راستای پیشرفت کشور بود که زحمات زیادی در این زمینه کشید.
ما در زمینه علوم هسته‌ای، مورد ظلم‌های زیادی واقع شدیم و شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کردیم که ان شاء الله خون آنها در راه رسیدن به اهداف انقلاب ثمربخش باشد.
سالهاست دشمنان با اعمال خباثت آمیز از جمله جسارت به مسلمانان فلسطین و اعمال مذبوحانه ای مثل انحصارطلبی در عرصه پیشرفت‌های علمی، فناوری، قدرت و سرمایه سعی در جلوگیری از پیشرفت کشورهای مستقل دارند
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه راه شهید فخری زاده ادامه دارد، بیان کرد: سالهاست دشمنان با اعمال خباثت آمیز از جمله جسارت به مسلمانان فلسطین و اعمال مذبوحانه ای مثل انحصارطلبی در عرصه پیشرفت‌های علمی، فناوری، قدرت و سرمایه سعی در جلوگیری از پیشرفت کشورهای مستقل دارند.
آنها می‌خواهند به نوعی کشورهای جهان را تحت سلطه خود درآورده و با تهدید و تحریم دانشمندان ما را از این راه منصرف کنند که قطعاً این پیشرفت‌ها خشم آنها را بر می‌انگیزد.
وی افزود: راهی که جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی آغاز کرده، بعد از چهار دهه الگوی جوامع آزادیخواه شده و به برکت خون شهدا حرکت در این مسیر ادامه خواهد داشت و تلاش کشورهای سلطه گر برای تحمیل خواسته‌هایشان به جایی نخواهد رسید.
حجت الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه نسل جوان متعهد، با روحیه جهادی راه امثال شهید فخری زاده را ادامه خواهد داد، اضافه کرد: چشم امید مردم به همین است که با همت جوانان انقلابی، قله‌های پیشرفت را فتح کنیم و پرچم توحید را در عالم برافرازیم.
حذف فیزیکی تلاش دشمن برای مقابله با قدرت جمهوری اسلامی است
حسین کمیلی، فعال فرهنگی هم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اقدام خصمانه گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران و بروز و ظهور آن در منطقه غرب آسیا باعث شده تا دشمنان به این نتیجه برسند که با سازوکارهای ایجابی به نتیجه نمی رسند و به کارهایی مثل تحریم، سد کردن راه پیشرفت در زمینه‌های مختلف و حذف فیزیکی روی آوردند.
این فعال حوزه جهان اسلام ادامه داد: ایالات متحده آمریکا به تعبیر دونالد ترامپ در منطقه غرب آسیا حدود ۷ تریلیون دلار هزینه کرده، اما در افغانستان، عراق و سایر کشورهای منطقه به آنچه می خواسته نرسیده که این امر به دلیل قدرت و نفوذ روزافزون ایران در منطقه است و هرکسی جای آنها باشد نیز مستأصل و درمانده می‌شود.
ایران با پیشرفت‌هایی که داشته، به رقیب ابرقدرت‌ها تبدیل شده است.
جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی با لبنان نمادی برای طرح خاورمیانه جدید شد
وی با بیان اینکه اسرائیل امروز رسماً بی آبرو شده است، افزود: در حین جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی با لبنان، کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا به تل آویو سفر کرد و در بحبوحه جنگ در یک نشست خبری با نتانیاهو، از شروع ساخت خاورمیانه جدید از مصر تا افغانستان گفت و جنگ با لبنان را به یک جراحی تشبیه کرد که بعد از آن تمام کشورهای منطقه تحت سلطه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند و به زعم خودشان خاورمیانه عاری از خشونت شکل می‌گیرد.
اما بعد از آن متوجه شدند که ماجرا به شکل دیگری رقم خورد و همان جنگی که به نوعی به وسیله آن کری می‌خواندند، تبدیل به نماد شکست آنها در منطقه شد.
بعد از اتفاقاتی مثل ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان دچار یک موج و انرژی مضاعف می‌شویم که متأسفانه نمی‌توانیم از آن به درستی استفاده کنیم، چون دستگاه‌های دیپلماسی بیش از حد دولتی است و از ظرفیت‌های مردمی استفاده نمی‌شود کمیلی در رابطه با واکنش ایران درباره ترور شهید فخری زاده گفت: ما نباید حالت استیصال و ترس داشته باشیم، چون پیروزی‌های ما همواره در سایه استقلال و اعتماد به نفس به دست آمده و در عین شجاعت باید با تدبیر با این موضوع مواجه شد.
به عنوان مثال اگر اخراج بازرسان آژانس با تدبیر و برنامه ریزی مناسب باشد، باید انجام شود.
وی ادامه داد: بعد از اینگونه اتفاقات دچار یک موج و انرژی مضاعف می‌شویم که متأسفانه نمی‌توانیم از آن به درستی استفاده کنیم، چون دستگاه‌های دیپلماسی و امور خارجه بیش از حد دولتی است و از ظرفیت‌های مردمی و نیرو و استعداد آنها استفاده نمی‌شود.
در حالی که باید با استفاده مناسب و همزمان از ظرفیت‌های دولتی و مردمی به خوبی این بحران‌ها را مدیریت کرد.
استکبار جهانی به دنبال متکی کردن کشورهای آزادی‌خواه به خود است
حجت الاسلام حسین ابراهیمی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دشمن از قدیم تا امروز به دنبال این است که فضای علمی و ایدئولوژیک کشور و پیشرفت‌های آن را متوقف کند، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند که دشمنان ما می‌خواهند جوانان ما به سمت علومی مثل هسته‌ای که کشور ما را از خارج بی نیاز می‌کند، نروند، استکبار جهانی هدفش این است که کشورهای آزادیخواه را متکی به خود نگه دارد و مانعی برای استقلال آنها در اموری از جمله فعالیت‌های هسته‌ای شوند.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه دشمنان سالهاست که امثال شهید فخری زاده را زیرنظر داشتند و در برنامه‌هایشان اسم ایشان را می‌آوردند، تأکید کرد: این اتفاقات به نوعی سبب خیر شد و موج جدیدی در مجلس شورای اسلامی راه افتاده تا ان شاء الله عقب افتادگی‌های این چند ساله جبران شود و به سمت غنی سازی ۲۰ درصد، خروج از برجام و پروتکل الحاقی و جلوگیری از این قبیل جاسوسی‌ها برویم.
به اعتقاد تمام کارشناسان و نخبگان، شهادت شهید محسن فخری زاده راه پیشرفت کشور را هموارتر می‌سازد و زمینه ساز رشد و توسعه علوم و فناوری را فراهم خواهد کرد.
مسئله‌ای که البته در کنار هوشیاری مردم و مسئولین محقق خواهد شد.