خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پروژه پیاده‌راه‌ امیرکبیر اراک هنوز طرح مشخصی ندارد!

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 10:18
نایب رییس شورای شهر اراک گفت: پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان امیرکبیر هنوز طرح مشخصی ندارد و حتی هنوز طرح کامل با تمام جزئیات را دریافت نکرده‌ام.
خيابان،طرح،اراك،پروژه،مشاور،اميركبير،شهردار،ميدان،اجراي،رحمت ...

ایسنا/مرکزی نایب رییس شورای شهر اراک گفت: پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان امیرکبیر هنوز طرح مشخصی ندارد و حتی هنوز طرح کامل با تمام جزئیات را دریافت نکرده‌ام.
فرزانه رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح سوال از شهردار اراک در خصوص عملیات اجرایی پیاده‌راه سازی خیابان امیرکبیر و افتتاح نشدن آن، بیان کرد: متاسفانه قبل از آغاز پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان امیرکبیر اراک، جسته و گریخته در خصوص روند انسداد خیابان و اجرای پروژه و طرح آن مباحث زیادی عموما در کمیسیون‌های تخصصی شورا از جمله کمیسیون عمران و شهرسازی مطرح می‌شد.
وی با بیان اینکه اغلب در خصوص طرح‌هایی که انتخاب می‌شد بحث داشتیم، اما تا همین لحظه، هنوز طرحی کامل با همه جزئیات در خصوص پیاده‌راه‌سازی خیابان امیرکبیر اراک ندیده‌ام، گفت: مدیر پروژه با مشاور در ارتباط است و سوالات زیادی در این راستا وجود دارد، همچنین ظاهرا قرارداد مشاور به اتمام رسیده است که باید تمدید شود و در واقع تمام این ابهامات و مسائل بحث‌برانگیز است.
رحمتی تصریح کرد: سوال اینجاست که چرا با وجود اینکه طرح کاملی در خصوص این پروژه از سوی مشاور ارائه نشده، پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شد؟
این تاکیدات و سوالاتی که در حال حاضر از شهردار پرسیده می‌شود به این دلیل است که در ادامه برای اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی اراک موارد فوق تکرار نشود.
وی با تاکید بر اینکه برای اجرای پیاده‌راه‌سازی در خیابان حصار قبل از هر چیزی باید طرح آن آماده باشد، گفت: سال گذشته شهرداری این خیابان را برای پیاده‌راه ‌شدن بست، در آن زمان چون طرح مدونی نداشت شورا بر ادامه و اجرای پروژه اصرار نکرد و اگر در حال حاضر برای این خیابان طرحی درست و کامل وجود ندارد نباید به آن ورود شود.
نایب رییس شورای شهر اراک بیان کرد: مسلما نداشتن یک طرح مشخص سردرگمی پیمانکار را به دنبال خواهد داشت و مشاور طرح نیز باید در خصوص این وضعیت پاسخگو باشد، اما مسئله اینجاست که وقتی طرحی وجود ندارد نمی‌توان از مشاور هم سوال پرسید.
وی تاکید کرد: شهردار اراک به عنوان سکاندار شهر باید به هر شکل که هست پروژه را به بهره‌برداری برساند، اینکه مشکلاتی با شرکت توزیع نیروی برق وجود دارد برای شورا پاسخ نمی‌شود و باید مسائل را خودشان حل کنند و کامل نبودن طرح هم دیگر اشکال مهم این پروژه است.
رحمتی اضافه کرد: حدود سه ماه پیش طرح مبلمان شهری از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک برای مشاور ارسال شده است، اما متاسفانه هنوز اعلام نظر نکرده است، تمام این موارد ایراد و اشکال است و باید روند انتخاب چنین مشاورهایی را بدانیم تا برای پروژه‌ها با اینگونه چالش ها روبرو نشویم.
گفتنی است، فاز اول پروژه پیاده‌راه سازی در اراک از اواسط مردادماه 99 از خیابان امیرکبیر آغاز شده و به گفته شهردار اراک، پس از این خیابان، ضلع شمالی میدان شهدا پیاده‌راه‌ و سپس خیابان محسنی، میدان ارگ، خیابان حصار، خیابان مخابرات و کل میدان شهدا تا میدان هفت‌تیر پیاده راه می‌شود.
انتهای پیام