خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فلسطین اصلی ترین مساله خاورمیانه است

مهر | بین‌الملل | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 10:11
رئیس جمهور چین در پیامی به نشست بزرگداشت «روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین»، فلسطین را اصلی ترین مساله خاورمیانه عنوان کرد.
فلسطين،چين،كرونا،شي،خاورميانه،مساله،پيام،تلاش،المللي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «شی جینپینگ» رئیس جمهوری خلق چین در پیامی به نشست بزرگداشت «روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین» که با همت سازمان ملل برگزار شد، فلسطین را اصلی ترین مساله خاورمیانه عنوان کرد.
شی در این پیام عنوان داشت: جامعه بین المللی باید ضمن پایبندی بر «راه حل دودولتی»، برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل تلاش کند.
چین توجه زیادی به مسئله فلسطین دارد و همیشه از عدالت بین المللی و تلاش های عادلانه مردم فلسطین برای احیای حقوق قانونی خود و همه تلاش ها در راستای حل و فصل مسالمت آمیز مساله فلسطین حمایت می کند.
رئیس جمهور چین با اشاره به آنکه در شرایط فعلی باید بیشترین توجه را به چالش های جدی پیشِ روی ناشی از همه گیری کرونا مبذول کرد بر لزوم کمک به مردم فلسطین برای مبارزه با این بیماری تاکید کرد و در پیام خود نوشت: از زمان آغاز شیوع کرونا، چین از طریق کانال های گوناگون چندین محموله کمکی را برای مهار کرونا به فلسطین ارسال کرده و در حد توان خود به این کار ادامه خواهد داد.
شی در پایان پیام خود آورده است: چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت و کشوری مسئولیت پذیر مایل است به همکاری خود با جامعه بین المللی برای حل و فصل مساله فلسطین به روشی جامع، عادلانه و پایدار و تحقق هرچه زودتر صلح، ثبات و توسعه منطقه خاورمیانه ادامه دهد.