خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درخواست نمایندگان مجلس ۱۸ کشور از رهبر هنگ‌کنگ

ایسنا | بین‌الملل | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 09:55
بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس از ۱۸ کشور از کری لام، رهبر هنگ‌کنگ خواسته‌اند به منظور تضمین عدالت برای ۱۲ نفری که هنگام تلاش برای فرار از چین با قایق، در این کشور دستگیر شده‌اند، مداخله کند. جوان‌ترین این ۱۲ تن بازداشتی، ۱۶ سال سن دارد.
لام،كري،زنداني،عدالت،چين،نمايندگان،سلب،اتهامات،نمايندگي،تضمي ...

بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس از ۱۸ کشور از کری لام، رهبر هنگ‌کنگ خواسته‌اند به منظور تضمین عدالت برای ۱۲ نفری که هنگام تلاش برای فرار از چین با قایق، در این کشور دستگیر شده‌اند، مداخله کند.
جوان‌ترین این ۱۲ تن بازداشتی، ۱۶ سال سن دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این ۱۲ نفر که همگی در هنگ‌کنگ با اتهامات مربوط به اعتراضات ضددولتی محکوم شده بودند، از زمان دستگیری تقریباً بدون هیچ ارتباطی در زندانی در چین نگه‌داری می‌شوند.
آن‌ها در تاریخ ۲۳ اوت (۲ شهریور) در دریا و زمانی که ظاهراً قصد فرار به مقصد جزیره دموکراتیک تایوان را داشتند، دستگیر شدند.
مقامات چینی هفته گذشته گفتند اعضای این گروه با اتهامات عبور غیرقانونی از مرز و سازمان‌دهی عبور قاچاقی از مرز روبه‌رو هستند که می‌تواند مجازات ۷ سال زندان داشته باشد.
نمایندگان مجلس در نامه‌ای که اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد، خطاب به کری لام نوشتند: در نقش شما به عنوان سرپرست اجرایی، بر عهده شماست که به نمایندگی از این جوانان شفاعت کنید تا اطمینان حاصل شود که عدالت برای آن‌ها تضمین شده است.
تداوم ناکامی در انجام این امر، سلب مسئولیت کامل در قبال خدمت به مردم هنگ‌کنگ و اطمینان از سلامتی و امنیت آن‌ها است.
نمایندگان در نامه مذکور تأکید کردند که ۱۲ زندانی هنگ‌کنگی باید فوراً به هنگ‌کنگ برگردانده شوند، اجازه انتخاب نمایندگان حقوقی داشته باشند و دسترسی به خانواده‌ها به آن‌ها داده شود.
کری لام گفته است ۱۲ زندانی هنگ‌کنگی باید در چین با عدالت روبه‌رو شوند و دولت او کمک "لازم و امکان‌پذیر" را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.
گروه‌های حقوق بشری و فعالان دموکراسی از شرایط و نحوه برخورد با این ۱۲ نفر ابراز ترس کرده‌اند، در حالی که دسترسی آن‌ها به خانواده‌ها و وکیل هم سلب شده است.
مقامات چینی اصرار داشته‌اند که وکلای منصوب دولتی، نمایندگی حقوقی این افراد را بر عهده بگیرند.
انتهای پیام