خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حمایت سازمان ملل از پیشنهاد عباس برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح

ایسنا | بین‌الملل | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 09:55
سازمان ملل از پیشنهاد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح استقبال کرد.
صلح،فلسطين،ملل،سازمان،كنفرانس،برگزاري،جهاني،رئيس،عباس

سازمان ملل از پیشنهاد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح استقبال کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، شیخ نیانگ، رئیس کمیته حقوق غیرقابل دخل و تصرف ملت فلسطین در نشست مجازی سازمان ملل به مناسبت روز همبستگی جهانی با ملت فلسطین که مصادف است با فردا ۲۹ نوامبر اظهار کرد: این کمیته پیشنهاد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری کنفرانس صلح جهانی را تأیید می‌کند.
وی افزود: شهرک‌ سازی (رژیم صهیونیستی) مانع جدی در برابر صلح بوده و دیوار حائل بیانگر توسعه اشغال و الحاق واقعی اراضی فلسطین است.
در همین حال، ولکان بوزکر، رئیس مجمع ملی سازمان ملل در جریان این نشست تأکید کرد: شرایط حل و فصل مسالمت‌آمیز مسئله فلسطین قابل تغییر نیست و حقوق فلسطینی‌ها غیر قابل مذاکره است.
ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل با قرائت بیانیه‌ای به نیابت از محمود عباس بار دیگر از سازمان ملل خواست تا با هماهنگی کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه و شورای امنیت مقدمات برگزاری کنفرانس جهانی صلح از آغاز سال جاری میلادی را فراهم کند.
وی افزود، این نشست به دنبال ورود به روند صلح حقیقی بر اساس قانون بین‌الملل و مراجع عملی صلح است تا در نهایت این اقدام منجر به پایان اشغالگری و دستیابی ملت فلسطین به آزادی و استقلال شود.
ریاض منصور در ادامه گفت: دست‌های ما همچنان به سمت صلح عادلانه بر اساس تصمیم‌های مشروع بین‌الملل و راه حل دو کشوری در مرزهای ۱۹۶۷ دراز است.
محمود عباس ۲۵ سپتامبر گذشته نیز از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته بود مقدمات برگزاری یک کنفرانس جهانی صلح را فراهم کند.
انتهای پیام