خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اصفهان نارنجی شود، از شنبه بازار بزرگ اصفهان باز می‌شود

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 09:54
رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه مطابق آخرین اعلام تنها چهار شهرستان نایین، نطنز، تیران و کرون و اردستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، گفت: اگر ستاد ملی کرونا اصفهان را در وضعیت نارنجی اعلام کند، از روز شنبه بازار بزرگ اصفهان و بازارهای سرپوشیده این شهر دوباره باز خواهند شد.
اصفهان،كرونا،شهرستان،وضعيت،نارنجي،قرمز،اصناف،ستاد،عرضه

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه مطابق آخرین اعلام تنها چهار شهرستان نایین، نطنز، تیران و کرون و اردستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، گفت: اگر ستاد ملی کرونا اصفهان را در وضعیت نارنجی اعلام کند، از روز شنبه بازار بزرگ اصفهان و بازارهای سرپوشیده این شهر دوباره باز خواهند شد.
رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تمدید محدودیت های مقابله با کرونا به مدت یک هفته در شهرهای قرمز، اظهار کرد: از ۲۴ شهرستان استان اصفهان، تنها چهار شهرستان نایین، نطنز، تیران و کرون و اردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و بقیه شهرستان ها همچون اصفهان به وضعیت نارنجی بازگشته اند.
وی با بیان اینکه قرار شده تصمیم نهایی را ستاد ملی کرونا اعلام کند و این محدودیت ها تا صبح شنبه ادامه دارد، افزود: البته به مدت یک هفته دوباره محدودیت های شدید کرونا برای شهرهای قرمز تمدید می شود و در شهرهای نارنجی نیز گروه شغلی ۲ می توانند فعالیت خود را دوباره از سر بگیرند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: براساس آخرین آمار نیز، اصفهان از حالت قرمز به وضعیت نارنجی بازگشته و مشاغل گروه دو نیز اجازه فعالیت خواهند داشت.
وی تاکید کرد: اگر ستاد ملی کرونا اصفهان را در وضعیت نارنجی اعلام کند، از روز شنبه بازار بزرگ اصفهان و بازارهای سرپوشیده این شهر دوباره باز خواهند شد.
جهانگیری همچنین گفت: با تصمیم ستاد ملی کرونا، سه رسته شغلی هچون تامین کنندگان مواد شیمیایی جهت عرضه مواد ضد عفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و صنایع مختلف، عرضه کنندگان ابزار و یراق مشتمل بر تامین کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمب و ابزار مورد نیاز صنایع و فروشندگان و عرضه کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی به گروه شغلی یک اضافه شدند.
وی البته یادآور شد: اصفهان پیش از این تصمیم، یک گام جلوتر از کشور عمل کرده بود و عرضه کنندگان ابزار و یراق آلات را به دلیل اینکه در این شهرستان کشت پاییزه انجام می شود، فعالیت آنها در این دو هفته آزاد بود.
رئیس اتاق اصناف اصفهان در خصوص همکاری اصناف طی دو هفته گذشته، گفت: طی ۱۱ روز گذشته مجموع پلمب های واحدهای صنفی کمتر از ۲۰۰ واحد بود که این آمار در برابر بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی شهرستان اصفهان عدد ناچیزی است.
انتهای پیام