خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

طرح جهش تولید کلزا درگلستان با همکاری ستاد فرمان امام اجرا می شود

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 09:53
گرگان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان از اجرای طرح جهش تولید کلزا در استان با همکاری این ستاد خبرداد.
استان،توليد،كلزا،گلستان،ستاد،جهش،كشاورزي

محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برای رسیدن به خودکفایی محصولات کشاورزی، مقرر شده که طرح جهش تولید کلزا با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی در استان اجرا شود.
وی از اجرای این طرح در ۲۰ هزار هکتار از اراضی گلستان خبرداد و افزود: ۳۰ درصد هزینه تهیه بذر، کودهای زراعی و علف کش ها و همچنین ۹۰ درصد هزینه بیمه کشاورزی توسط این ستاد تأمین می شود.
سلمان زاده همچنین از برگزاری جلسه راهبردی جهش تولید کلزا در استان گلستان خبرداد و گفت: در این جلسه پیرامون جهش تولید در دیم زارهای کشور و سیاست‌ها و حمایت های وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و پتانسیل کشت کلزا در اراضی دیم زار شمال استان مسائلی مطرح شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان ادامه داد: حمایت در این بخش، در کنار اینکه فرصتی است تا علاوه بر حمایت از کشاورزان به افزایش تولید، رشد اقتصادی، اشتغال زایی و غیره در استان کمک می کند.
گفتنی است که گلستان رتبه نخست تولید دانه روغنی کلزا را در کشور دارا است.