خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

محاسبات ذهنی جزو آموزش و پرورش رسمی هیچ کشوری نیست

ایسنا | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 09:13
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: محاسبات ذهنی جزو آموزش و پرورش رسمی هیچ کشوری نیست.
آموزش،ذهني،محاسبات،پرورش،رياضي،چرتكه

ایسنا/لرستان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: محاسبات ذهنی جزو آموزش و پرورش رسمی هیچ کشوری نیست.
رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رغبت والدین به حضور فرزندان در کلاس‌های محاسبات ذهنی و چرتکه اظهار کرد: امروزه که ماشین‌های پیشرفته می‌توانند پیچیده‌ترین محاسبات ریاضی را در کسری از زمان انجام بدهند چه خاصیتی دارد که ذهن یک دانش‌آموز و کودک معصوم را درگیر کنیم.
وی ادامه داد: حل عملیات پیچیده ریاضی به صورت ذهنی آن هم در سنین کم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
حکیم‌زاده تاکید کرد: این برنامه‌ها جزو آموزش و پرورش رسمی هیچ کشوری نیست به‌ویژه نظام‌های آموزشی پیشرو در دنیا چراکه آنها اصلًا بحث رقابت ندارند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بر این اساس آزمون‌های محاسبات ذهنی، مسابقات ریاضی، چرتکه و کانگورو که فقط روی تقویت قوای ذهنی تمرکز کرده و تربیت در آن مغفول بوده را غیرقانونی و ممنوع اعلام کردیم.
وی به خانواده‌های ایرانی برای ارتقای تیزهوشی و رشد آموزشی فرزندانشان پیشنهاد کرد که از طریق جشنواره‌های جابر این امکان وجود دارد، جشنواره مهارت و خلاقیت هم برگزار می‌شود که یک فضای بسیار مناسب برای بروز چنین استعدهایی در بین بچه‌ها است و جشنواره خوارزمی نیز برای دوره‌های متوسطه برگزار می‌شود.
انتهای پیام