خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترور دانشمندان ایرانی باعث توقف علمی کشور نخواهد شد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 09:06
یکه یزداندوست گفت: ترور دانشمندان ایرانی باعث توقف پیشرفت علمی کشور نخواهد شد و راه‌های جدیدی را به جوانان ایرانی نشان خواهد داد.
علمي،كشور،پيشرفت،ايراني،دانشمندان،شهادت،توقف،مسير

رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
فرهاد یکه یزداندوست، رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر ترور دانشمندان ایرانی به خصوص «شهید فخری زاده» بر روند پیشرفت علمی کشور، اظهار کرد: ترور دانشمندان ایرانی هیچ تاثیری در روند پیشرفت علمی کشور نخواهد داشت.
علم کشور مانند یک رود خروشان رو به جلو خواهد رفت، اما ممکن است در این میان گاهی دشمن از سر دشمنی نگین های درخشان (نخبه های علمی) ما را به شهادت برساند.
او افزود: شهادت دانشمندان ایرانی باعث افزایش تلاش جوانان ما در پیشرفت علمی کشور خواهد شد و به اینصورت نیست که با شهادت نخبه های علمی پیشرفت کشور هم متوقف شود.
از آن جایی که این دانشمندان نقش تعیین کننده ای در مسیر علمی داشته اند می توان با تغییر مسیر و نوع عملکرد راه آنان را در قالب دیگری ادامه داد.
یکه یزداندوست تصریح کرد: دشمنان با هدف از بین بردن علم و توقف پیشرفت کشور ما دانشمندان ایرانی را به شهادت می رسانند، اما باید بدانند که به هیچ عنوان این اتفاق نمی افتد بلکه این روند برای ما خسران احساسی، عاطفی و ملی دارد تا اینکه بتواند باعث توقف شود.
او با بیان اینکه نبود انسان های فرهیخته مانند شهید فخری زاده که نقش تعیین کننده ای در پیشرفت کشور دارند باعث کند شدن مسیر علمی می شود، تاکید کرد: به هیچ عنوان شهادت و ترور دانشمندان ایرانی باعث توقف پیشرفت علمی کشور نخواهد شد، اما کمی با توقف رو به رو می شود و راه های جدیدی را به جوانان ایرانی برای تغییر عملکرد نشان خواهد داد.
رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ادامه داد: با رهبری های آگاهانه مقام معظم رهبری و نوع نگاه جوانان ایرانی مسیر این شهید بزرگوار هم ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد.
انتهای پیام/