خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 29 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دعوت دوباره «محمود عباس» به برگزاری نشست بین‌المللی صلح در سال آینده

فارس | بین‌الملل | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 08:55
رئیس تشکیلات خودگردان در سخنانی به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، بار دیگر خواستار برگزاری نشست بین‌المللی صلح شد.
صلح،سازمان،خودگردان،تشكيلات،عباس،فلسطين،ملل،برگزاري،همبستگي

رئیس تشکیلات خودگردان در سخنانی به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، بار دیگر خواستار برگزاری نشست بین‌المللی صلح شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در سخنانی بار دیگر برگزاری نشست بین‌المللی صلح در ابتدای سال آینده میلادی را خواستار شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «ریاض منصور» نماینده دائم تشکیلات خودگردان در سازمان ملل در مراسمی که این سازمان به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین (از طریق ویدئو کنفرانس) برگزار کرده بود، متن سخنرانی عباس را به نیابت از وی قرائت کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۷۷ تاریخ ۲۹ نوامبر را به عنوان روز جهانی همبستگی با فلسطین تعیین کرد.
محمود عباس از سازمان ملل خواست با همکاری کمیته چهارجانبه صلح منطقه (روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) و شورای امنیت مقدمات برگزاری نشست صلح را با مشارکت تمامی طرف‌های مربوطه فراهم کند.
بنا به گفته رئیس تشکیلات خودگردان، این نشست به دنبال ورود به روند صلح حقیقی بر اساس قانون بین‌الملل و مراجع عملی صلح است تا در نهایت این اقدام منجر به پایان اشغالگری و دستیابی ملت فلسطین به آزادی و استقلال شود.
عباس گفت: دست‌های ما همچنان به سمت صلح فراگیر بر اساس تصمیم‌های مشروع بین‌الملل و راهکار دو دولتی در مرزهای ۱۹۶۷ دراز است.
عباس در ۲۵ سپتامبر گذشته از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواسته بود مقدمات برگزاری نشست بین‌المللی صلح را فراهم کند.
مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل مخالف تل‌آویو با توقف شهرک‌سازی و نیز پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان یک اصل برای مذاکره بر سر ایجاد کشور فلسطین متوقف شده است.
انتهای پیام/ص