خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دورکاری شامل همه افراد در مشاغل است

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 01:06
عباس پاشا درباره نحوه دورکاری در بخش خصوصی و دولتی و الزامات در رعایت محدودیت‌ها توضیحاتی داد.
كارمندان،درصد،استانداري،وضعيت،اجراي،حضور،تهران

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری تهران مطرح کرد:
غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دورکاری کارمندان در این روز‌ها اظهار کرد:مصوبه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا داده مثل قانون باید اجرا شود و متخلفان از این مصوبات هم باید اعمال قانون شوند.
بیشتر بخوانید؛ ابلاغیه استانداری تهران درباره نحوه حضور کارمندان در ادارات
وی ادامه داد:اجرای این مصوبات که یکی از آن اجرای دورکاری کارمندان است به رئیس دستگاه‌ها واگذار شده و مسئول اجرای مصوبات ستاد ملی است و در صورت تخلف و نقص در اجرا، بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه اعمال قانون می‌شود.
عباس پاشا افزود: در اجرای دورکاری در بخش خصوصی، یک بخش اصناف هستند که در حال حاضر عمدتا تعطیل هستند و یک بخش دیگر شرکت‌های خصوصی است که به نظر می‌رسد خلائی در این قسمت وجود دارد و نظارت باید توسط اتحادیه‌ها و اصناف انجام شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری تهران با بیان اینکه دورکاری کارمندان دولت، چه قرار دادی باشند و یا رسمی شامل همه افراد می‌شود، گفت: نباید تفکیکی در دورکاری افراد بر حسب نوع خدمتشان وجود داشته باشد و تفکیک این افراد تخلف است.
وی بیان کرد:ما به طور کلی سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز داریم که برای کارمندان کار‌های ضروری و عادی هم تفاوت‌های وجود دارد.
در فعالیت‌های ضروری در حالت زرد باید حضور صددرصدی داشته باشند، در وضعیت نارنجی ۷۰ درصد و در وضعیت قرمز هم ۵۰ درصد کارمندان باید حضور پیداکنند.
وی افزود: در فعالیت‌های عادی حداکثر نیرو‌های حضوری وضعیت زرد ۷۰ درصد، نارنجی ۵۰ درصد و قرمز هم ۳۰ درصد باید در محل کار حضور داشته باشند.
انتهای پیام/