خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آمادگی ۷۰ درصدی دارم/ برای حضور در المپیک حتما باید مدال طلا کسب کنیم

باشگاه خبرنگاران | ورزشی | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 00:02
آقامیرزایی، ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: تمریناتمان در حال حاضر با مسافت زیاد و به شکل استقامتی برگزار می‌شوند و می‌توانم بگویم آمادگی ۷۰ درصدی دارم.
مسابقات،كسب،ملي،سهميه،شرايط،تمرينات،آمادگي،ماده،قايقراني،الم ...

ملی پوش قایقرانی:
علی آقامیرزایی، ملی پوش قایقرانی کشورمان در رشته کایاک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد شرایط برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، یک ماه طول کشید تا اردوی تیم ملی آغاز شود.
با توجه به مشکلات موجود و شیوع ویروس کرونا، فدراسیون قایقرانی تمام تلاش خود را کرد تا اردو‌ها را به شکل مناسبی برگزار کند و الان ۲ هفته‌ای است که در اردو حضور داریم و تمرینات خود را در شهر انزلی پیگیری می‌کنیم.
در حال انجام دادن تمرینات استقامتی هستیم و بعد از اتمام اردو در ۱۵ آذر ماه، یک دور جدید اردو‌ها به مدت ۳ هفته بار دیگر در شهر بندرانزلی آغاز خواهد شد.
بعد از دور دوم اردو‌ها در انزلی، این امکان وجود دارد که در بهمن ماه در شهر‌های گرمسیر تمرینات خود را ادامه دهیم تا برای مسابقات کسب سهمیه به آمادگی ۱۰۰ درصدی برسیم.
مسابقات کسب سهمیه در اواخر اسفند ماه خواهند بود و احتمالا مکان برگزاری بازی‌ها از کشور تایلند به چین تغییر خواهد کرد، اما این اتفاق هنوز قطعی نیست.
او درمورد شرایط اسکان و تغذیه خود گفت: من که اهل انزلی هستم و محل اسکانم خانه خودمان است و در مورد موضوع تغذیه نیز بیشتر از غذای خانه استفاده می‌کنم، چون در هر صورت کیفیت غذای خانه با بیرون قابل مقایسه نیست.
با قایقرانان حاضر در اردو از نظر اسکان ارتباط زیادی ندارم.
این گونه راحت‌تر هستم.
آمادگی ۷۰ درصدی دارم
ملی پوش کشورمان در مورد میزان آمادگی خود گفت: شرایط آمادگی بد نیست و می‌توانم بگویم آمادگی ۷۰ درصدی دارم.
تمریناتمان در حال حاضر با مسافت زیاد و به شکل استقامتی برگزار می‌شوند و در اردو‌های پیش رو فشار تمرینات بیشتر خواهد شد و می‌توانیم به آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه برسیم.
هدفم شرکت در مسابقه ماده تک‌نفره ۱۰۰۰ متر است
آقامیرزایی در مورد این که در چه ماده‌هایی برای کسب سهمیه تلاش خواهند کرد، گفت: تیم ملی کایاک در ماده‌های تک‌نفره ۱۰۰۰ متر، ۲ نفره ۱۰۰۰ متر و تک‌نفره ۲۰۰ متر برای کسب سهمیه مسابقه خواهد داد و من در ماده تک‌نفره ۱۰۰۰ متر خود را آماده می‌کنم.
رکوردهایم در این ماده شاید کمی از سایر نفرات حاضر در اردو بهتر باشد که در مورد این موضوع نیز، چون زمان زیادی است تست نداده ایم مطمئن نیستم، اما باید این را در نظر گرفت که شاید تا زمان برگزاری تست نهایی، دیگر قایقرانان بتوانند رکورد بهتری نسبت به من ثبت کنند و با تصمیم کادر فنی آن نفر برای ماده تک‌نفره ۱۰۰۰ متر انتخاب شوند.
هدف و برنامه ریزی که خودم انجام داده ام برای تک2نفره ۱۰۰۰ متر است، اما باید متظر بمانیم ببنیم شرایط چگونه رقم خواهد خورد.
برای حضور در المپیک حتما باید مدال طلا کسب کنیم
او در پاسخ به این سوال که برای گرفتن سهمیه باید چه مدالی بگیرند، گفت: در مسابقات کسب سهیمه قاره‌ای که قرار است شرکت کنیم فقط نفرات اول سهمیه می‌گیرند و برای حضور در المپیک حتما باید مدال طلا کسب کنیم.
شانس دیگه‌ای وجود ندارد و این مسابقات تنها فرصت ما برای کسب سهیمه المپیک توکیو خواهد بود.
آقامیرزایی در پاسخ به این سوال که چقدر شانس کسب سهمیه دارد گفت: آخرین مسابقه‌ای که با حضور کشور‌های آسیایی در آن شرکت کردیم بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بود که در آن مسابقات، متاسفانه با لابی گری‌هایی که کشور اندونزی انجام داده بود ماده ۱۰۰۰ متر تک‌نفره حذف شد و ماده ۲ نفره ۲۰۰ متر کانو به مسابقات اضافه شد.
آخرین مسابقه در ماده تک‌نفره ۱۰۰۰ متر در کشور چین بود که من با اختلاف صدم ثانیه نسبت به نفرات اول و دوم در مکان سوم قرار گرفتم و مدال برنز دریافت کردم.
تیم‌های اول و دوم از کشور‌های چین و ازبکستان بودند.
قایقرانان ازبکستان و چین رقبای اصلی ام خواهند بود
او ادامه داد: قایقرانی رشته‌ای است که شرایط برگزاری مسابقات از جمله آب و هوا، باد و متغیر‌های دیگر در نتیجه آن می‌توانند تاثیر گذار باشند.
نمی‌توانم بگویم در مسابقات پیش رو قطعا اول خواهم شد، اما فاصله بین من و رقبا بسیار کم است و می‌توانم بگویم قطعا بین ۳ نفر اول خواهم بود که البته این موضوع کافی نیست و حتما باید اول شوم تا سهمیه بگیرم.
قایقرانان ازبکستان و چین رقبای اصلی ام خواهند بود، اما آن طور که شنیده‌ام کشور‌های ژاپن و چین نیز تمرکز زیادی روی ماده تک‌نفره ۱۰۰۰ متر انجام داده اند.
در ادامه تمرینات نیاز داریم در یکی از مکان‌های گرمسیر ایران اردو بزنیم
آقامیرزایی در مورد اردوی تیم ملی در مناطق گرمسیر گفت: در شرایط موجود، برگزاری اردوی برون مرزی امکان پذیر نیست و در ادامه نیاز داریم به یکی از مکان‌های گرمسیر ایران، شاید قشم برویم، اما هنوز چیزی مشخص نیست.
برای این که بتوانیم سطح آمادگی خود را به حد ایده آلی برسانیم باید در محیط‌های گرم تمرینات را ادامه دهیم.
دمای هوا، روی ضربان قلب و تنفس تاثیر مستقیمی می‌گذارد.
سرما بدن را کند می‌کند و در تمرینات سرعتی نمی‌توانیم به حد نصاب مورد نظر دست پیدا کنیم.
برای این که آمادگی بدنی خود را به ۱۰۰ درصد برسانیم، مدت طولانی را باید در محیط‌های گرم تمرین کنیم.
کمیته ملی المپیک و فدراسیون، تمام تلاش خود را می‌کنند تا با آرامش خاطر راهی مسابقات شویم
او در مورد حمایت کمیته ملی المپیک و فدراسیون قایقرانی گفت: کمیته ملی المپیک و فدراسیون با توجه به مشکلاتی که وجود دارد تمام تلاش خود را می‌کنند تا ما بتوانیم با آرامش خاطر راهی این مسابقات شویم.
از اسفند ماه که تمرینات تعطیل شد، من در خانه تمرین می‌کردم و فدراسیون یک قایق در اختیار من گذاشت تا تمریناتم را پیگیری کنم.
فدراسیون نیز حقوق‌هایمان را تا جایی که امکان داشته پرداخت کرده است.
نمی‌توان انتظار بی‌جایی داشت، چون شرایط برای تمام رشته‌های ورزشی یکسان است و حتی بعضی از رشته‌ها هنوز شرایط برگزاری اردو را پیدا نکرده اند.
سهرابیان از جنس قایقرانی است و همین موضوع باعث شده درک خوبی نسبت به شرایط قایقرانان داشته باشد
آقامیرزایی گفت: سهرابیان خودش ورزشی است و در این رشته فعالیت داشته و همین موضوع باعث شده است درک بهتری از شرایط قایقرانی کشورمان داشته باشند.
با این که فدراسیون از نظر مالی با مشکلات زیادی رو به رو است، سهرابیان تمام تلاش خود را کرده است تا مسابقات قهرمانی کشور و اردو‌های تیم ملی را برگزار کند.
انتهای پیام/