خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عملیات مشترک الحشدالشعبی و ارتش عراق در استان الانبار

مشرق | بین‌الملل | سه شنبه، 11 آذر 1399 - 23:47
سازمان «الحشد الشعبی» عراق روز سه شنبه از اجرای عملیات مشترک با ارتش این کشور علیه بقایای گروه تروریستی داعش در استان الانبار خبر داده است.
عراق،تروريستي،گروه،الشعبي،دياله،عناصر،بيانيه

به گزارش مشرق، در بیانیه سه شنبه شب سازمان الحشد الشعبی عراق آمده است: هنگ اول و دوم نیروهای الحشد الشعبی و هنگ سوم ارتش عراق امروز عملیاتی پیشدستانه را برای تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش در استان الانبار اجرا کردند.
این بیانیه افزود: در این عملیات مناطق "سد مدیسیس، وادی الضایع، الکعرة، بنیان سحالی والمناخ" تفتیش و پاکسازی شد.
در همین حال، واحد اطلاعات پلیس فدرال عراق امروز در بیانیه ای از دستگیری یک سرکرده تروریست در استان نینوا در شمال غربی این کشور خبر داد.
در این بیانیه آمده است: این تروریست به نام «ابوجهاد» در گردان عناصر انتحاری گروه تروریستی داعش فعالیت داشت.
سازمان الحشد الشعبی عراق همچنین سه شنبه شب از ایجاد کمربند منطقه «المقدادیه» در استان دیاله در شرق این کشور هم مرز با ایران خبر داد.
«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیاله در سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: این کمربند سه لایه برای مقابله با هرگونه نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش است.
استان دیاله در طول سه هفته اخیرا شاهد افزایش تحرکات بقایای گروه تروریستی داعش بوده و تاکنون چند عملیات علیه آنها انجام شده است.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست تلاش می‌کنند.