خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مقام یمنی: به زودی عدن را پس خواهیم گرفت

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 11 آذر 1399 - 23:41
مشاور وزیر اطلاع رسانی یمن با تهدید امارات اعلام کرد به زودی شهر عدن پس گرفته خواهد شد.
يمن،امارات،عدن،رياض،منصور،هادي،مشاور،جنوب

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور وزیر اطلاع رسانی یمن در سخنانی با تهدید امارات اعلام کرد به زودی شهر عدن آزاد خواهد شد.
«مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع رسانی یمن و دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور سابق این کشور در حساب توییتری خود نوشت: ما به زودی عدن را بازپس خواهیم گرفت؛ اما آنچه کار ما را به تأخیر می‌اندازد، صرفا مسائل مربوط با ائتلاف است که میزبان رهبران سیاسی در ریاض است».
دولت مستعفی یمن از سال ۹۶ به ویژه منصور هادی در پایتخت عربستان سعودی مستقر است و شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، تابستان سال گذشته طی سلسله حملاتی شهر عدن، پایتخت موقت این دولت را به تصرف خود درآورد و طی این مدت به رغم امضای توافق ریاض بین این شورا، دولت منصور هادی و ریاض و ابوظبی درگیری‌ها در جنوب غربی یمن ادامه دارد.
مشاور سابق منصور هادی در ادامه توییت خود نوشت: «عربده‌کشی منطقه‌ای به پایان خود نزدیک شده است و امارات به‌زودی یمن را ترک خواهد کرد و [نیروهای]آلت دست این کشور نه ارزشی دارند و نه وزنه‌ای هستند.
ماهیت اقلیت‌های متعصب این است که از بیگانه کمک می‌گیرند و هرگاه که این اجنبی رفت، به حجم طبیعی ِ کم خود باز خواهند گشت».
گفتنی است در سال‌های گذشته گزارش‌هایی مبنی بر اینکه امارات با حمایت از شورشیان شورای انتقالی در جنوب که سودای خودمختاری دارند، به دنبال تجزیه یمن و سیطره بر تنگه راهبردی باب المندب است.
انتهای پیام/