خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استقبال عربستان از تروریستی خواندن حزب الله از سوی اسلوونی و لتونی

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 11 آذر 1399 - 23:18
وزارت خارجه عربستان از توصیف حزب الله لبنان به عنوان گروه تروریستی از سوی اسلوونی و لتونی استقبال کرد.
تروريستي،حزب،الله،اسلووني،لبنان،خارجه،اقدام،ليست

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت خبری العین، عربستان از اقدام اسلوونی در توصیف حزب الله به عنوان سازمان تروریستی استقبال کرد.
وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که این کشور از اقدام اسلوونی و لتونی در توصیف حزب الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی استقبال می کند.
این وزات خانه سعودی مدعی شد که این اقدام در تقویت تلاش ها برای مقابله با تروریسم در جهان مهم است.
پیش از این، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) از تصمیم اسلوونی برای درج نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی تقدیر و تشکر کرد.
او مدعی شد: حزب‌الله در واقع سازمانی تروریستی است که در درجه اول به مردم لبنان آزار می‌رساند و آن‌ها را گروگان می‌گیرد.
اشکنازی گفت: تصمیم دولت اسلوونی علیه حزب الله گام دیگری در راستای تلاش‌های وزارت خارجه اسرائیل برای افزایش فشار بین المللی بر حزب الله است و من از اتحادیه اروپا و سایر کشور‌ها می‌خواهم حزب الله و تمام سلاح‌های آن را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسند.
وزارت خارجه اسلوونی اعلام کرد درپی جلسه کابینه دولت، مقرر گردید جنبش حزب الله لبنان به لیست سازمان‌های تروریستی و ممنوعه در کشور افزوده شود.
این جنبش تهدیدی برای صلح و امنیت اسلوونی تلقی می‌شود.
رژیم صهیونیستی با لابی گری و نفوذ در کشور‌های مختلف درصدد آن است که جنبش حزب الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
این در حالی است که تل آویو به صورت سازمان یافته از عملیات تروریستی در سراسر جهان حمایت کرده و در تازه‌ترین مورد اقدام به ترور شهید فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان کرده است.
انتهای پیام/