خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

محدودیت‌های کرونایی، مانع حضور دانشجویان در خوابگاه نیست

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 10 آذر 1399 - 01:06
خرسندی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ دانشجو ساکن خوابگاه هستند و محدودیت‌های کرونایی منعی برای این موضوع نداشته است.
دانشگاه،دانشجويان،اميركبير،دانشجويي،كرونا،ادامه،خرسندي،صنعتي ...

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر:
سیاوش خرسندی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند فعالیت‌های دانشگاه با توجه به محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، دانشگاه‌ها و مراکز دیگر از طرف استانداری تعطیل شدند.
او افزود: برای اینکه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در دانشگاه‌ها با مشکل مواجه نشوند هماهنگ کرده ایم تا دانشجویان و استادان در صورت لزوم پروژه‌های اجباری در آزمایشگاه‌ها حضور یابند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در حوزه فضای مجازی ادامه دارد و مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده از اوایل ترم در خصوص اینکه تمام فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام شوند هیچ مشکلی نداشتیم؛ بنابراین تعطیلی دانشگاه به علت ویروس کرونا آسیب جدی به فعالیت‌های همه جانبه ما نزد.
او تصریح کرد: از اوایل تابستان برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها فاز‌های یک ماه و نیم تا ۴۰ روز تعریف کرده ایم.
در حال حاضر در فاز چهارم قرار داریم.
در ابتدای هر کدام از این فاز‌ها دانشجویانی که به خوابگاه احتیاج داشته اند در صورت لزوم بعد از بررسی‌های دانشکده، مجاز به حضور در خوابگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی شده اند.
استقرار ۴۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر
خرسندی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه مستقر هستند، تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصمیم گرفته است که به علت سلامت جان دانشجویان خوابگاهی و پرخطر بودن رفت و آمد‌ها از نظر کرونا دانشجویان همچنان در خوابگاه‌ها حضور داشته باشند و تعطیلات دو هفته‌ای باعث خروج آنان از خوابگاه نشود، همچنین غذا‌های دانشجویی در طول این دو هفته برای دانشجویان توزیع می‌شود.
خرسندی ادامه داد: در تلاش هستیم که دانشجویان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها ساکن بوده و کار‌های پژوهشی خود را ادامه دهند و تعطیلی‌ها باعث آسیب جدی به این دانشجویان نشود یعنی آن‌ها منعی برای ماندن در خوابگاه ندارند.
تا به امروز هیچ مورد مبتلایی به کرونا درون خوابگاه‌ها گزارش نشده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برنامه ریزی‌های انجام شده برای آشنایی نودانشجویان با امکانات آموزشی گفت: به علت ویروس کرونا تمامی برنامه ریزی‌های دانشگاه امیرکبیر برای آشنایی نو دانشجویان با امکانات آموزشی دانشگاه کنسل شد، اما به صورت مجازی معاونان دانشکده ها، استادان، رئیس دانشگاه و ...
این روند به خوبی ادامه پیدا کرد.
خرسندی درباره روند ضدعفونی کردن خوابگاه‌های دانشجویی تصریح کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی دانشگاه امیرکبیر به خصوص در ۳ هفته اخیر تقویت شده است.
در طول دوران کرونا تمامی دانشجویان به مدت ۲ بار در مراکز بهداشت غربالگری و علائم ظاهری آنان چک شده است تا در صورت لزوم به انجام تست اقدام کنند.
در این خصوص تنها دو مورد از دانشجویان به انجام تست مراجعه کرده اند و هر دوی آن‌ها با جواب منفی رو به رو شده اند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/