الزام رسانههای تصویری بر حفاظت از کودکان/پالایش محتوای نمایشی غیرایرانی
در سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر، الزام رسانههای صوت و تصویر به اجرای مقررات حفاظت از کودکان تصویب شد. در این جلسه همچنین بر پالایش محتوای نمایشی غیرایرانی رسانهها تاکید شد.
در سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر، الزام رسانههای صوت و تصویر به اجرای مقررات حفاظت از کودکان تصویب شد.
در این جلسه همچنین بر پالایش محتوای نمایشی غیرایرانی رسانهها تاکید شد.
به گزارش ایسنا، سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر با حضور عبدالعلی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، حجتالاسلام و مسلمین قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، حمید شاهآبادی معاون سیما، غلامرضا نوری معاون فضای مجازی صدا و سیما، مسعود ابوطالبی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، احسان قاضیزاده هاشمی نماینده مجلس، رضا تقی پور نماینده مجلس و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، جواد بابایی معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، علی محمد رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا، صادق امامیان رئیس ساترا و وحید فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا یکشنبه شنبه ـ نهم آذر ماه ـ برگزار شد.
در این جلسه با تصویب سه موضوع زیر موافقت شد:
۱- الزام رسانهها به اخذ موافقتنامه از «شورای موافقتنامه کلی انتشار» برای محتواهای جدیدالانتشار مطابق دستورالعمل ابلاغی از ساترا.
۲- الزام رسانهها به اصلاح انباره محتوای نمایشی خود وفق فرآیندهای ابلاغی ساترا (پالارشیو).
۳- تصویب مقررات صیانت از کودکان و نوجوانان در رسانههای صوت و تصویر فراگیر.
بر اساس این مصوبات رسانهها موظف هستند پیش از انتشار محتوای نمایشی خود نسبت به اخذ موافقتنامه کلی انتشار اقدام کنند.
بررسی پیام، تبلیغات و حامیان مالی تولیدات رسانههای صوت و تصویر فراگیر از موضوعاتی است که در فرآیند صدور موافقت کلی مؤثر هستند.
بر اساس مصوبه الزام رسانهها به اصلاح انباره محتوای نمایشی خود (پالارشیو) نیز کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز از ساترا موظف به پالایش محتوای نمایشی غیرایرانی رسانهها هستند.
همچنین به منظور پیادهسازی سازوکارهای حمایتی از کودکان و نوجوانان، رسانهها موظفاند فرآیندهای ویژه مندرج در مقررات حمایت از کودکان و نوجوانان را در خدمات خود اعمال کنند.
ابزار کنترل والدین، تفکیک دسترسی به محتوای کودک و بزرگسال و ضوابط حاکم بر تبلیغ برای کودکان از مهمترین موارد این مقرره هستند.
انتهای پیام