خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نجات کوهنورد زنجانی از ارتفاعات کوه‌های بلقیس آذربایجان‌غربی

ایسنا | استان‌ها | یکشنبه، 09 آذر 1399 - 14:13
مسئول امداد و نجات کوهستان هلال‌احمر استان زنجان، از نجات سه کوهنورد مفقودی از جمله یک کوهنورد زنجانی در کوه‌ بلقیس آذربایجان‌غربی خبر داد.
كوهنوردان،نجات،بلقيس،كوهنورد،كوه

ایسنا/زنجان مسئول امداد و نجات کوهستان هلال‌احمر استان زنجان، از نجات سه کوهنورد مفقودی از جمله یک کوهنورد زنجانی در کوه‌ بلقیس آذربایجان‌غربی خبر داد.
ولی مرادخانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سه کوهنورد اهل استان‌های گلستان، زنجان و آذربایجان‌شرقی روز پنج‌شنبه (۶ آذرماه) در هوای برفی برای صعود به کوه بلقیس به شهرستان تکاب سفر کرده ‌بودند که در ارتفاعات این کوه مفقود شدند، افزود: بنا بر اعلام هلال‌احمر استان آذربابجان‌غربی، این کوهنوردان بعد از ١٢ ساعت جست‌وجو پیدا شدند.
وی با بیان اینکه دو تیم شامل تیم امداد و نجات کوهستان هلال‌احمر و هیئت کوهنوردی شهرستان تکاب، بلافاصله پس از اطلاع از مفقود شدن این کوهنوردان وارد عمل شده و از ساعت ٨ صبح روز شنبه (۸ آذرماه) عملیات جست‌وجو برای یافتن آن‌ها را آغاز کردند، گفت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای یافتن این کوهنوردان از چند مسیر مختلف به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند تا نفرات مفقودی پیدا شوند که در نهایت اوایل شب روز شنبه (۸ آذرماه) موفق به پیدا کردن یکی از کوهنوردان استان گلستان شدند.
این‌مسئول با بیان اینکه یکی از این کوهنوردان، از گنبد کاووس است که پس از نجات توسط امدادگران اذعان کرده که دو کوهنورد دیگر که یکی از آن‌ها زنجانی و دیگری اهل آذربایجان‌شرقی است، بعد از نزدیک به یک ساعت پیمایش در مسیر کوه بلقیس به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا برگشته‌اند.
انتهای پیام